آسیب گسترده به زیرساخت های انرژی اوکراین در پی حملات روسیه


آسیب گسترده به زیرساخت های انرژی اوکراین در پی حملات روسیه

اقتصادنیوز: وزیرامورخارجه اوکراین اذعان کرد که درنتیجه حملات موشکی روسیه، نیمی از سیتسم انرژی این کشور نابود شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای رسانه اوکراینی «کی‌یف ایندیپندنت» (kyivindependent) با انتشار این خبر نوشت: وزیر خارجه اوکراین موشک های بالستیک روسیه را بلای این جنگ دانست.

خبر مرتبط
پیش‌روی نیروهای مسلح روسیه در دونتسک/ارتش اوکراین عقب کشید

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل روستای «بردیچی» در منطقه دونتسک واقع در شرق را به دست گرفتند.

این رسانه اینترنتی اوکراینی درادامه افزود: مسکو به تازگی حملات موشکی و پهپادی خود علیه زیرساخت های حیاتی اوکراین را شدت بخشیده و در مورخ های ۲۲ مارس(۳ فروردین ۱۴۰۳)، ۲۹ مارس(۱۰ فروردین ۱۴۰۳)، ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین۱۴۰۳) و ۲۷ آوریل(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات گسترده موشکی را بر تاسیسات انرژی اوکراین به عمل آورده است.

کولبا که با نشریه آمریکایی «فارین پالسی» دراین باره مصاحبه کرد، گفت: موشک های بالستیک روسیه بلای واقعی این جنگ هستندکه اخیرا از آنها کلا برای نابود ساختن سیستم انرژی اوکراین استفاده شده و اگر خواسته باشم شمایی از ابعاد این ویرانی را بدهم باید بگویم که نیمی از سیتسم انرژی ما (اوکراین) نابود شده است.

کولبا افزود: به جرات می توانم بگویم چنانچه کشور دیگری با چنین ابعادی از تخریب انرژی مواجه می شد، وضعیتی به مراتب بدتر از اوکراین میداشت، نیمی از سیستم انرژی کشور نابود شده و ما همچنان باید کشور را سرپا نگاه داریم، جنگ را اداره کنیم و حمایت جهانی را داشته باشیم.

کی یف ایندیپندنت نوشت: کولبا دراین مصاحبه از عملکرد حزب جمهوریخواهان در کنگره آمریکا نسبت به سطح و میزان کمک و حمایت هایی که باید به اواکراین داده شود، انتقاد کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پوتین راهی چین شد