کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به نفع بریتانیا نیست


کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به نفع بریتانیا نیست

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به نفع بریتانیا نیست

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط بین‌الملل و دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد و شناسایی آن به عنوان سازمان تروریستی به مصلحت نیست.

وی ادعا کرد: تمام کار‌هایی را که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم جایی که آن‌ها غیرقانونی عمل می‌کنند، می‌توانیم علیه آن‌ها اقدام کنیم، در نظام تحریمی ما لحاظ شده است. اما وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک انگلیس و ایران در مقطع کنونی «نسبتاً مختصر» است، اما هشدار داد که شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی، به این روابط پایان می‌دهد.

کامرون عنوان کرد: «وقتی صحبت از تلاش برای متوقف کردن تشدید درگیری‌ها می‌شود، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود... من می‌خواهم خودم با آن‌ها گفتگو داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم، آیا می‌توانید به ایرانیان این پیام را ارسال کنیم؟»

وی افزود: «به نظرم این اقدام (افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی) به نفع بریتانیا نیست، این اقدام نه تنها رویکرد ما را تقویت نمی‌کند که از بسیاری جهات آن را تضعیف می‌کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس دو هفته پیش هم در سفر به سرزمین‌های اشغالی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها کامرون به نتانیاهو این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست، اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفتگو کنیم؛ بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!