وزیر خارجه فرانسه: حمله به رفح هیچ چیزی را حل نمی‌کند


وزیر خارجه فرانسه: حمله به رفح هیچ چیزی را حل نمی‌کند

استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه سه‌شنبه به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که حمله زمینی به رفح فکر بدی است و هیچ چیزی را حل نمی‌کند.

وزیر خارجه فرانسه: حمله به رفح هیچ چیزی را حل نمی‌کند

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک منبع دیپلاتیک فرانسوی به رویترز گفت که سژورنه در دیدار با نتانیاهو اعلام کرد که حمله به رفح «فکر بدی است و ابهامات زیادی درباره مسائل بشردوستانه وجود دارد.

آمریکا نیز نسبت به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ابراز نگرانی کرده و گفته که تاکنون طرح‌های این رژیم در مورد حمله به رفح را مشاهده نکرده است.

همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

گوترش گفت: همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته‌اند.

نخست وزیر اسرائیل که با فشار‌های گسترده داخلی بویژه از سوی خانواده اسرای اسرائیلی برای مبادله اسیران با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبرو است، در سخنانی از آغاز حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی گفت: تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به زودی انجام خواهد شد. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محکومیت ستاره پرسپولیس تایید شد