آیت اسدی: جلسه مجلس برای تعیین مزد کارگران بدون حضور نمایندگان کارگری برگزار شد/ دولت در هفته کارگر تکلیف حق مسکن کارگری را روشن کند


آیت اسدی: جلسه مجلس برای تعیین مزد کارگران بدون حضور نمایندگان کارگری برگزار شد/ دولت در هفته کارگر تکلیف حق مسکن کارگری را روشن کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،آیت اسدی عضو شوارایعالی کار با بیان اینکه شرمنده جامعه کارگری هستم تمام تلاشم را برای افزایش حقوق کارگران به کار بستم گفت: کارگران همیشه در دفاع از انقلاب اسلامی...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،آیت اسدی عضو شوارایعالی کار با بیان اینکه شرمنده جامعه کارگری هستم تمام تلاشم را برای افزایش حقوق کارگران به کار بستم گفت: کارگران همیشه در دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه بودند.در طول این 45 سال کارگران پای نظام و انقلاب تمام قد ایستادند و در طول 8 سال جنگ تحمیلی با رشادت های خود برای اریان اسلامی افتخار آفریدند،در سال های دفاع مقدس با کمترین انتظاری در افزایش حقوق ایستادند تا ایران بماند.

دولت در هفته کارگر تکلیف حق مسکن کارگری را روشن کند

او با درخواستی از دولت تقاضا کرد در هفته کارگر تکلیف حق مسکن کارگری را روشن کند و ادامه داد:حق مسکن کارگران در حال حاضر 900 هزار تومان است که تقاضا دادیم 400 هزار تومان به آن اضافه شود.

در جلسات کمیته مزد نمایندگان کارگری تحت فشار هستند

آیت اسدی با تاکید بر کنترل نرخ تورم افزود: مبنای افزایش حقوق و دستمزد کارگران رقم اعلام شده تورم ،از سوی سازمان آمار است اما بعد از لحاظ شدن آن متاسفانه شاهد رشد دوباره تورم هستیم .مسئول کنترل نرخ تورم دولت است،اما وقتی در این مورد کاری از دست دولت برنمیاید مجلس در راستای وظایف نظارتی اش اقدام کند و در نهایت اینکه سازمان بازرسی ورود کند و مانع این رشد شود نه اینکه در جلسات کمیته مزد نمایندگان کارگری را تحت فشار بگذارند.

این عضو شورایعالی کار افزود: متاسفانه مجلس شورای اسلامی کارکرد نظارتی خود را از دست داده و در مورد وضعیت کارگران منفعل بوده است .با وجودی که قانون کار به طور کامل و شفاف است ولی مجلس شورای اسلامی و برخی از کارگزاران دولت در ادوار مختلف به آن عمل نمی کنند.

درخواست 40 میلیون کارگر ایرانی از مجلس

او با درخواستی از مرکز پژوهش های مجلس افزود:انتظار جامعه 40 میلیونی کارگران از مجلس شورای اسلامی این است که با پژوهش در حوزه کارگران از وضعیت معیشتی تا فاصله آنان تا خط فقر را بررسی کند ودر اختیار نمایندگان مجلس بگذارد .

جوان تحصیلکرده امروز نمی تواند با این حقوق در واحدهای تولیدی کار کند

این فعال جامعه کارگری با اشاره به بیانات رهبری در مورد اینکه «چرا جوان ها دل به کار نمی دهند» می گوید:چندین سال است که مقام معظم رهبری بر رونق تولید تاکید دارند و این نشان می دهد که مقام معظم رهبری بر تاثیر حضور فعالانه کارگر در تولید تاکید دارد و آن را رونقی بر تولیدات کشور می داند اما جوان تحصیلکرده امروز نمی تواند با این حقوق در واحدهای تولیدی کار کند .هر چند اگر هم کار کند و فعال باشد برای رساندن خود به خط فقر باید حداقل دو شغل داشته باشد تا تازه به خط فقر برسد.در کشور مواد اولیه خوب داریم ؛نیروی کار داریم قوانین خوب و کافی داریم ولی کسی به آن عمل نمی کند .

جوان ایرانی مهاجرت می کند اما نه به کشورهای دور به همین نزدیکی ها و به خواسته هایش هم می رسد

او افزود: جوان ایرانی مهاجرت می کند نه به کشورهای دور ،همین کشورهای همسایه و کار می کند و به خواسته هایش هم می رسد.چرا در کشور فضا برای فعالیت قانونی ورسیدن به خواسته هایش را مهیا نمی کنیم و او را مجبور به مهاجرت می کنیم.

مجلس باید از این شعاری های تو خالی پر سرو صدا دست بردارد

او با تاکید بر قانون گریزی مسئولین با پیشنهادی ادامه داد: پیشنهاد من این است که دولت و مجلس با حضور کارگران موضوعات کارگری را بررسی کنند و رضایت این جامعه زحمت کش را به دست بیاورند. ناراضی بودن کارگران می تواند بسیار خطرناک باشد.مجلس باید از این شعاری های تو خالی پر سرو صدا دست بردارد و واقعیت جامعه را ببیند.

او با اشاره به نتیجه یک پژوهش از مرکز پژوهش های مجلس در مورد کاهش80 درصدی مصرف کالری در قشر متوسط و فقیرتر شدن این قشر افزود:این آمار بسیار خطرناک است و کشور را با لشگر گرسنگان مواجه می کند.وهمین موضوع فرصت سوءاستفاده را برای بیگانگان مهیا می کند.دولت و مجلس از منتقدین استقبال کنند و برای ساختن و بهبود شرایط با همدلی وضعیت جامعه کارگری را به وضعیت مطلوب نزدیک کنند.


آیت اسدی: جلسه مجلس برای تعیین مزد کارگران بدون حضور نمایندگان کارگری برگزار شد/ دولت در هفته کارگر تکلیف حق مسکن کارگری را روشن کند

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها