ارائه تسهیلات مالی برای خرید گرافیک ساخت چین


ارائه تسهیلات مالی برای خرید گرافیک ساخت چین

دولت محلی پکن اعلام کرده به کمپانی‌های چینی برای خرید پردازنده‌های بومی تسهیلات مالی ارائه می‌کند. این طرح بیشتر با هدف ترغیب کمپانی‌های چینی به خرید پردازنده‌های گرافیکی بومی است که به شدت تحت تأثیر ممنوعیت‌های صادرات آمریکا قرار گرفته‌اند....

دولت محلی پکن اعلام کرده به کمپانی‌های چینی برای خرید پردازنده‌های بومی تسهیلات مالی ارائه می‌کند. این طرح بیشتر با هدف ترغیب کمپانی‌های چینی به خرید پردازنده‌های گرافیکی بومی است که به شدت تحت تأثیر ممنوعیت‌های صادرات آمریکا قرار گرفته‌اند. می‌دانیم چین برای رسیدن به اهداف خود در زمینه هوش مصنوعی به پردازنده‌های گرافیکی به شدت نیاز دارد.

بر اساس این سند، شهرداری پکن تسهیلات مالی را با هدف خرید پردازنده‌های گرافیکی بومی در اختیار کمپانی‌های مختلف قرار می‌دهد تا پروژه‌های هوش مصنوعی خود را بر اساس تراشه‌های بومی پیاده‌سازی کنند. در پیش‌نویس این سند ابراز امیدواری شده که پکن تا سال ۲۰۲۷ در زمینه پردازنده‌های گرافیکی به خودکفایی برسد.

ارائه تسهیلات مالی برای خرید گرافیک بومی در چین

پیش از این ما خبرهای متعددی را درباره پردازنده‌های گرافیکی بومی چین منتشر کرده‌ایم. در دسامبر ۲۰۲۲ دست‌کم ۱۸ شرکت مختلف در زمینه طراحی و ساخت پردازنده گرافیکی بومی در این کشور فعالیت می‌کرده‌اند و شرکت‌های فعال در این زمینه به سرعت در حال رشد هستند. معمولاً ادعاها و مقایسه‌های اعلامی از سوی سازندگان GPU چینی در عمل به همان خوبی نیست و محصولات آنها سال‌ها از انویدیا و AMD عقب است.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره اشتهای سیری ناپذیر کمپانی‌های چینی برای تراشه‌های غربی چون H100 انویدیا منتشر شده است و به هر کاری دست می‌زنند تا بتوانند محصولات پرقدرت غربی را تهیه کنند. با این حال معمولاً این روش‌ها قابل اتکا نیستند و به نظر می‌رسد چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند آینده خود را بر اساس تراشه‌های بومی ترسیم کنند.

ارائه تسهیلات مالی برای خرید گرافیک ساخت چین

از جمله شرکت‌های چینی فعال در زمینه طراحی و ساخت پردازنده‌های گرافیکی و شتاب دهنده‌های هوش مصنوعی می‌توان Biren Technology ،Moore Threads ،Innosilicon (PowerVR) ،MetaX و Zhaoxin (Glenfly Arise) را برشمرد. همچنین شرکت Loongson اخیراً یک پردازنده گرافیکی بومی رونمایی کرده که گفته می‌شود کارایی آن از نظر قدرت محاسبات تک رقم اعشار با AMD Radeon RX 550 قابل قیاس است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!