در مسیر گشایش ارزی


در مسیر گشایش ارزی

بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته، ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تأمین کرد، که این مسئله موجب ایجاد فرصت‌های تازه‌ای برای تأمین مالی‌های جدید این بانک شد

به گزارش بورس‌نیوز، معاون بین الملل بانک مرکزی در گفتگو با صدا و سیما، درخصوص سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان مطرح کرد: رئیس کل بانک مرکزی برای حضور در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد.


وی افزود: بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی نیز در این سفر حضور داشتند؛ در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و همچنین بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.

کریمی اظهار داشت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود، صورت گرفت که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بین الملل بانک مرکزی عنوان کرد: بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته، ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تأمین کرد، که این مسئله موجب ایجاد فرصت‌های تازه‌ای برای تأمین مالی‌های جدید این بانک شد؛ چراکه تا زمانی که ایران بدهی داشت، در عمل تأمین مالی جدیدی شکل نمی‌گرفت.

کریمی یادآوار شد: ما طی چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و نگرانی‌ موجود از این جهت برطرف شد؛ اما هدف اصلی در این سفر تبدیل پرداخت‌ها به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بود، که بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار درآید.

اشتراک گذاری :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟