نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس در نیک پارس


نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس در نیک پارس

در حال حاضر، با رشد کسب‌وکارها و افزایش سطح رقابت بین شرکت‌ها، صاحبان این شرکت‌ها بیش از پیش به دنبال ساختارهای حقوقی، قانونی و قابل اعتماد هستند. در این راستا، ثبت شرکت باعث تضمین حقوق شخصی و حقوقی شرکت‌ها، ایجاد اعتماد عمومی و تخصصی می‌شود و می‌تواند باعث اعتمادسازی بیشتر برای سرمایه‌گذاران و در نهایت جذب بهتر سرمایه شود. در این میان، شرکت نیک پارس، به‌عنوان یک شرکت متخصص و باتجربه در ثبت شرکت، با ارائه خدمات حرفه‌ای و استفاده از دانش فنی و قانونی خود، می‌تواند در موفقیت شرکت‌ها و کسب‌وکارهای جدیدتان قدم به قدم همراه شما باشد. نیک پارس (nikepars.com) با سال‌ها تجربه و افتخار درخشان، یک همکار قابل اعتماد و قدرتمند برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران است.

نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس در نیک پارس

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت یک فرآیند قانونی است که برای تشکیل یک شرکت در یک کشور باید انجام شود. این فرآیند شامل مرحله طرح و تهیه اسناد مورد نیاز، ایجاد خلاصه احکام شرکت، انجام امور مربوط به مالیات، ثبت شرکت در ادارات مربوطه و دریافت مجوزهای لازم است. در ادامه مراحل کلی این کار را با هم بررسی می‌کنیم.

1. انتخاب نوع شرکت

هنگام ثبت شرکت، در ابتدا باید نوع شرکت‌تان مشخص باشد. انواع شرکت قابل ثبت عبارت‌اند از:

شرکت سهامی

شرکت سهامی خود به دو نوع خاص و عام تقسیم می‌شود. در شرکت سهامی عام، سرمایه شرکت به‌صورت سهام تقسیم می‌شود و تعداد سهامداران محدود نیست. سهام‌های شرکت به‌عنوان سرمایه آن می‌تواند خرید و فروش شود و حتی می‌توان آن‌ را به‌صورت عمده خرید و فروخت. این نوع شرکت برای عموم عمل می‌کند و معمولا در بورس‌ها قابل معامله است.

و اما در شرکت سهامی خاص، شرکت تنها به تعداد محدودی سهامدار منتهی می‌شود و تعداد سهامداران محدود است. این شرکت‌ها عموما برای تعداد محدودی از اشخاص خاص است و به‌طور کلی برای تجارت سهام محدودیت دارند. سهام‌های این شرکت همچنین تا حد زیادی غیرقابل معامله هستند و ممکن است نیاز به موافقت سایر سهامداران برای انتقال این سهام داشته باشند.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یک نوع ساختار حقوقی است که معمولا برای تشکیلات کوچک و متوسط استفاده می‌شود. در این نوع شرکت، مسئولیت صاحبان کمتر از سرمایه شرکت است و تنها تا حد مشخصی از دارایی‌های شرکت تحت مسئولیت آن‌هاست.

شرکت تضامنی

شرکت تضامنی یک نوع ساختار حقوقی است که توسط دو یا چند شخص تشکیل می‌شود و هدف آن توسعه و تحقق مشترک یک فعالیت اقتصادی است. در این نوع شرکت، اعضا با مشارکت مالی و دانش خود در کار، تمام مسئولیت‌ها و بدهی‌ها را می‌پذیرند.

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی یک نوع سازمانی است که در آن مالکیت و مدیریت شرکت به‌صورت مشترک بین دولت یا سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی تقسیم می‌شود.

شرکت مختلط سهامی

یک نوع شرکت که در آن سرمایه شرکت توسط بخش خصوصی و دولت به‌صورت مشترک اخذ می‌شود و عملکرد و مدیریت آن توسط هر دو طرف انجام می‌شود. در این مدل از شرکت، سهام هم به دولت اختصاص دارد و هم به افراد دیگر.

شرکت نسبی

شرکت نسبی، شخصیت حقوقی ندارد و هر صاحب شرکت به‌عنوان شخص طبیعی شناخته می‌شود. در نتیجه، صاحبان شرکت نسبی شامل شرکاء یا شرکای فعلی در شرکت هستند. در این نوع از شرکت، شراکت‌ها نقش کلیدی در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد شرکت دارند و همگی سود و زیان را باهم تجربه می‌کنند.

شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت تعاونی تولید و مصرف، نوعی سازمان است که برای تولید و فروش محصولات تولیدی توسط اعضا تشکیل شده و هدف آن افزایش سود اعضا و ایجاد تعادل در زنجیره تأمین است.

نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس در نیک پارس

2. اقدام به ثبت شرکت به‌صورت آنلاین

پس از اینکه نوع شرکت‌تان مشخص شد، باید اقدام به ثبت شرکت به‌صورت آنلاین از طریق سامانه "اداره کل ثبت شرکت‌ها" کنید. برای این کار باید در سامانه ذکر شده ثبت نام کرده و روال مشخص شده را طی کنید. پیش از این بهتر است پیش نیازهای‌تان اعم از: نام شرکت، آدرس و محل فعالیت شرکت، کدپستی محل و نوع فعالیت شرکت را مشخص کرده باشید.

در نظر داشته باشید که ثبت شرکت حداقل با وجود 2 نفر قابل انجام است و با 1 نفر نمی‌توانید شرکت حقوقی ثبت کنید. همچنین هنگام طی کردن مراحل احتمالا با پیچیدگی‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد؛ از این رو بهترین کار کمک گرفتن از کارشناسان خبره در این امر است. کارشناسان با تجربه نیک پارس (nikepars.com) همه روزه آماده ارائه خدمات به شماست.

خدمات اخذ رتبه نیک پارس

رتبه‌بندی شرکت‌ها اهمیت بسیاری برای شناخت وضعیت فعلی و جایگاه کلی شرکت و همچنین جایگاه آن در میان رقبا دارد. در واقع، امتیازدهی و رتبه‌بندی شرکت‌ها به ما اطلاعاتی در مورد عملکرد مالی و اجرایی ارائه می‌دهد. از جمله مزایای رتبه‌بندی شرکت‌ها:

  • شناخت عملکرد مالی شرکت

  • ارزیابی عملکرد اجرایی

  • استفاده از آن برای شرکت در مناقصه‌ها

  • جلب نظر سرمایه‌گذاران

  • مقایسه و رقابت با رقبای صنعت

رتبه‌بندی شرکت نیاز به طی کردن مراحل قانونی متعدد و تهیه مدارک مختلفی دارد. در این مسیر استفاده از خدمات اخذ رتبه نیک پارس یکی از راه‌های پیش روی شماست؛ کارشناسان مجرب این شرکت برای طی کردن این مراحل، مشاوره لازم را به شما داده و گام به گام همراه شما هستند.

نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس در نیک پارس

مزایای ثبت شرکت و اخذ جواز تاسیس

ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و جواز تاسیس یک شرکت، بخشی بسیار مهم از فرآیند تجاری آن است. در زیر به برخی از اهمیت‌های این کار اشاره می‌کنیم:

حفاظت از مالکیت

با ثبت شرکت و اخذ جواز تاسیس، می‌توانید حقوق مالکیت خود را تایید کنید تا در صورت وقوع هرگونه نزاع قانونی، بتوانید از آن حمایت کنید. در غیر اینصورت، ممکن است دیگران به ادعای امتیاز به مالکیت شرکت یا استفاده از نام آن اقدام کنند.

مسئولیت محدود

با ثبت شرکت به‌صورت حقوقی، مسئولیت شما محدود می‌شود و می‌توانید ریسک‌های مرتبط با تجارت را مدیریت کنید. این به این معناست که با شکل‌دهی یک شرکت، تنها مسئولیت شما به سرمایه شرکت محدود می‌شود و شما به‌صورت فردی، متعهد به پرداخت بدهی‌های شرکت نیستید.

اعتبار و قابلیت اعتماد

یک شرکت با اخذ جواز تاسیس، از نظر مشتریان، مشارکت‌کنندگان و موسسات مالی قابل اعتمادتر است؛ به این علت است که وجود یک سند قانونی و شفاف برای کسب‌وکار شما، اعتمادپذیری و قدرت اعتبار شما را افزایش می‌دهد.

حمایت حقوقی

شرکت ثبت شده دارای حقوق مالکیتی است که برای حفاظت از آن‌ می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این شامل حمایت قانونی برای نام تجاری، نماد، لوگو و اختراعات شرکت است.

دسترسی به منابع مالی

یک شرکت با اخذ جواز کسب، از طریق بانک‌ها و مؤسسات مالی به منابع مالی بیشتری دسترسی دارد. این به شما اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز به سرمایه بیشتر، به سادگی از منابع مالی خارجی استفاده کنید.

راحتی در اداره کسب‌وکار

با ثبت شرکت، مجبور نیستید به‌صورت فردی مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرید. شما می‌توانید مدیران و مدیرعامل را به‌عنوان نمایندگانی برای مدیریت و رسیدگی به امور شرکت انتخاب کنید.

در کل، ثبت شرکت و اخذ جواز کسب باعث ایجاد تضمین‌های حقوقی، حفاظت از مالکیت و افزایش قابلیت اعتماد مشتریان و سرمایه‌گذاران می‌شود.

نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس در نیک پارس

جمع‌بندی

برای ثبت شرکت و دریافت مجوز کسب، دستورالعمل‌ها و مستندات مورد نیاز را بر اساس قوانین و مقررات مربوطه باید دنبال کنید. سپس با ثبت‌نام شرکت و انجام مراحل لازم، می‌توانید شرکت‌تان را ثبت کرده و مجوز کسب دریافت کنید؛ همچنین کمک گرفتن از تیم‌ها و افراد متخصص مانند نیک پارس می‌تواند در این مسیر چراغ راه‌تان باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟