دستور جدید به سربازان اوکراینی: دست به بیل نزنید


دستور جدید به سربازان اوکراینی: دست به بیل نزنید

رسانه ها از دستور جدیدی به سربازان نیروهای مسلح اوکراین به دلیل تهاجم ارتش روسیه مطلع شدند.

به گزارش اسپوتنیک، یکی سربازان اوکراینی به نشریه «ژاپن تایمز» گفت که به سربازان نیروهای مسلح اوکراین دستور داده شد که ساخت سازه های دفاعی در منطقه آودیوکا را متوقف کنند.
یکی از سربازان اوکراینی گفت: "وضعیت تغییر کرده است. به ما گفته شد دست به بیل نزنیم، اما در محل استقرار خود بمانیم و منتظر دستور باشیم. ارتش روسیه در حال حمله و پیشروی است."
این نشریه خاطرنشان می کند که ارتش روسیه توانسته به موفقیت های زیادی دست یابد، در حالی که نیروهای مسلح اوکراین با کمبود شدید پرسنل مواجه هستند.
پیش از این، الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از وضعیت دشوار نیروهای اوکراینی در خط مقدم شکایت کرده بود. به گفته وی، روسیه با برخورداری از مزیت قابل توجهی، فعالانه و با شدت تمام در تمام خط مقدم جبهه دست به حملات گسترده ای می زند که منجر به موفقیت های تاکتیکی می شود.
گفتنی است، در 11 آوریل، پارلمان اوکراین لایحه پر سر وصدا برای تقویت بسیج عمومی در اوکراین را تصویب کرد. این قانون کلیه افراد مشمول خدمت سربازی را موظف می کند که ظرف 60 روز از تاریخ لازم الاجرا شدن سند، اطلاعات خود را در ادارات نظام وظیفه به روز کنند. برای انجام این کار، باید شخصاً در اداره ثبت نام و ثبت نام سربازی حاضر شده یا در "حساب سربازی الکترونیکی" ثبت نام کردد، که از طریق آن احضاریه نیز قابل تقدیم است. احضاریه حتی در صورتی که سرباز وظیفه شخصاً آن را ندیده باشد، ابلاغ شده تلقی می شود: تاریخ "تحویل" احضاریه، تاریخی در نظر گرفته می شود که سند با عدم امکان تحویل شخصی مهر شده است.
در این لایحه مقرر شده است: مشمولان خدمت سربازی باید همیشه شناسنامه سربازی را به همراه داشته باشند و در اولین درخواست کارکنان ادارات نظام وظیفه و نیروی انتظامی آن را ارائه کنند. ممکن است کسانی که نمی خواهند خدمت کنند، از حق رانندگی خودرو محروم شوند. شرایط اعزام به خدمت در سند مشخص نشده است. این ماده در آستانه ارائه برای بررسی در قرائت دوم از سند حذف شد که باعث خشم تعدادی از نمایندگان شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


کارشناسان: سلاح های گران قیمت غربی "اصلا کار نمی کنند"