نقشه های ناتو در خاورمیانه و شمال آفریقا


نقشه های ناتو در خاورمیانه و شمال آفریقا

ناتو ی خواهد گفت وگوی سیاسی و دیپلماتیک را با کشورهای خاورمیانه تقویت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل روزنامه اسپانیایی ال پایس، ناتو در حال کار بر روی یک استراتژی جدید برای خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه ساحل است که در آن این ائتلاف در حال بررسی امکان افتتاح ماموریت های آموزشی و مشاوره در تعدادی از کشورها است.
به نوشته نشریه نامبرده، ناتو که در اکثر کشورهای این مناطق به عنوان سازمانی که تحت استانداردهای دوگانه عمل می کند، تلقی می شود، می خواهد گفت وگوی سیاسی و دیپلماتیک را با آنها تقویت کند. این نشریه خاطرنشان می کند که مأموریت ها می توانند بنا به درخواست شرکای اتحاد اجرایی شوند. به گفته منابع دیپلماتیک این روزنامه، اردن و موریتانی در حال حاضر نسبت به چنین ایده ای برخورد مثبت نشان دادند.
این نشریه تصریح می کند که ماموریت های کمک نظامی غرب در منطقه ساحل نتایج بسیار مشکوکی داشته است، اما به تأثیر روسیه و چین در آنجا جلب توجه می کند. ناتو معتقد است که امنیت این ائتلاف ارتباط نزدیکی با وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا دارد. به ویژه که بی ثباتی منجر به جابجایی جمعیت های آسیب پذیر و فشار مهاجرت می شود.
این روزنامه خاطرنشان می کند که در این راستا، ائتلاف به دنبال رویکردهای جدید برای پاسخ به چالش ها است. ناتو از کارشناسان مستقل تهیه گزارشی را سفارش داده بود که به ناتو ایده چنین مأموریت هایی را توصیه کرده بودند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان