سابقه عرضه گوشی‌های اندرویدی سامسونگ در بازار به 15 سال رسید


سابقه عرضه گوشی‌های اندرویدی سامسونگ در بازار به 15 سال رسیدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه سامسونگ بزرگ‌ترین برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان به‌شمار...

سابقه عرضه گوشی‌های اندرویدی سامسونگ در بازار به 15 سال رسید
سابقه عرضه گوشی‌های اندرویدی سامسونگ در بازار به 15 سال رسید
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

سامسونگ بزرگ‌ترین برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان به‌شمار رفته و اکنون برای مدت بیش از یک دهه این عنوان را در اختیار دارد. همه چیز با عرضه نخستین گوشی هوشمند اندرویدی این شرکت با نام i7500 Galaxy آغاز شد. این دستگاه 15 سال قبل معرفی شد و مسیر موفقیت برند کره‌ای در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را هموار کرد.

گوشی i7500 Galaxy سامسونگ در آوریل سال 2009 معرفی و در ژوئن همان سال روانه بازار شد. این دستگاه 6 ماه پس از عرضه نخستین گوشی هوشمند اندرویدی جهان با نام T-Mobile G1 (محصول کمپانی اچ‌تی‌سی) ارائه شد. i7500 Galaxy برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند دیگر (و تمامی دستگاه‌های اندرویدی و iOS دیگر) مجهز به نمایشگر اولد و باتری بزرگ‌تری بود.

مهم‌تر از همه این گوشی نسخه خام سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کرد و همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر اچ‌تی‌سی که در محدوده زمانی مشابهی معرفی شده بودند؛ از پردازنده Qualcomm MSM7200A بهره می‌برد. این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر اولد 3.2 اینچی با رزولوشن HVGA بود. توان پردازشی این دستگاه از طریق پردازنده کوالکام، 128 مگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شد. همچنین این دستگاه از کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی می‌کرد.

این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 1.5 عرضه شد و دوربین پشتی آن از یک سنسور 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کرد. با این‌حال از دوربین جلویی خبری نبود. شتاب‌سنج، قطب‌نما، GPS، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت میکرو USB سایر امکانات i7500 Galaxy را تشکیل می‌دادند.

سابقه عرضه گوشی‌های اندرویدی سامسونگ در بازار به 15 سال رسید

یک سال بعد یعنی در سال 2010 سامسونگ گوشی افسانه‌ای i9000 Galaxy S (که با نام گلکسی S به شهرت رسید) را معرفی کرد. این محصول، مسیر جدیدی از پیشرفت را پیش روی برند کره‌ای قرار داد. برخی ویژگی‌های این گوشی در سال 2010 بی‌سابقه به‌شمار می‌رفتند. این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 4 اینچی سوپر آمولد، پوشش محافظ گوریلا گلس، پردازنده Hummingbird با فرکانس 1 گیگاهرتز و رابط کاربری TouchWiz 3.0 (اولین پوسته اندرویدی سامسونگ) بود.

بعلاوه این گوشی هوشمند قادر به ضبط ویدیوهای اچ‌دی بود و با قابلیت‌ پشتیبانی از DLNA، کدک aptX، درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و باتری 1500 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نیازمند بکارگیری تکنولوژی و فناوری ها در ابزارهای مالی هستم