سرور مجازی چگونه کار می‌کند؟


سرور مجازی چگونه کار می‌کند؟

شما برای میزبانی وب‌سایت خود و توسعه کسب‌وکارتان به زیرساختی پایدار و منابع اختصاصی نیاز دارید. سروری که بتواند به‌طور ۲۴ ساعته به درخواست‌های کاربران‌تان پاسخ دهد و با سرعت بالا صفحه‌ها و محتوای وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ را برای کاربران بارگذاری...

شما برای میزبانی وب‌سایت خود و توسعه کسب‌وکارتان به زیرساختی پایدار و منابع اختصاصی نیاز دارید. سروری که بتواند به‌طور ۲۴ ساعته به درخواست‌های کاربران‌تان پاسخ دهد و با سرعت بالا صفحه‌ها و محتوای وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ را برای کاربران بارگذاری کند و در کنار همه‌ی این‌کارها هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه داشته باشد.

VPS به‌عنوان یک راه‌حل مناسب برای میزبانی خدمات آنلاین، سرویسی مجازی‌ساز‌ی‌شده روی سخت‌افزار سرور فیزیکی است که منابع اختصاصی را به شما ارایه می‌دهد. شاید بپرسید که سرور مجازی چیست و چگونه کار می‌کند و استفاده از آن روی سئو وب‌سایت‌ها چه تاثیری دارد؟ اگر می‌خواهید درباره سرور مجازی، مزایا و کاربرد این سرویس پرطرفدار بیش‌تر بدانید، حتمن تا انتها این مطلب را بخوانید.

VPS چیست؟

درپاسخ به سوال سرور مجازی چیست؟ باید ذکر کنیم که VPS کوتاه‌شده‌ی عبارت Virtual Private Server به‌معنی سرور مجازی خصوصی است. وی‌پی‌اس از تقسیم‌بندی منابع سخت‌افزار یک سرور اختصاصی با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی به‌وجود می‌آید. در این سرویس، بخشی از منابع سرور فیزیکی به‌شکل مجازی و مستقل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای مثال، شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ یک سرور فیزیکی را با نرم‌افزارهای مجازی‌سازی مثل هایپروایزر به قسمت‌های مستقلی تقسیم‌ می‌کنند و هر بخش را با منابع جداگانه و دسترسی کامل در اختیار یک کسب‌وکار قرار می‌دهند. به‌این‌ترتیب، امکان استفاده از منابع سرور به‌شکل مستقل و اختصاصی با هزینه‌ی ارزان‌تر از سرور اختصاصی برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود.

سرور مجازی چگونه کار می‌کند؟

VPS بخشی از یک سرور فیزیکی اختصاصی است که می‌توان از آن برای کاربردهای مختلف مانند میزبانی وب‌سایت، فعالیت در بازار بورس، فارکس و رمزارزها، تست و اجرای کدهای توسعه‌دهندگان و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

سرور مجازی منابع (CPU، RAM، فضای دیسک، IP و ترافیک مصرفی) مستقل و اختصاصی خود را دارد و شما می‌توانید با دسترسی‌ سطح بالا هر سیستم‌عاملی را روی آن نصب کنید و همه‌ی تنظیماتش را به سلیقه‌ و خواست خودتان تغییر دهید. اگر به‌دنبال منابع اختصاصی مشابه سرورهای اختصاصی با هزینه پایین‌تر هستید؛ خرید سرور مجازی می‌تواند برای رشد و موفقیت کسب‌وکارتان مناسب باشد.

سرور مجازی به‌دلیل ارایه‌ی منابع پرقدرت و پرسرعت کاربردهای گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف دارد. این سرویس مانند یک سیستم شخصی با منابع قدرتمندتر و پایداری بیش‌تر است. کامپیوتری همیشه روشن که به‌طور ۲۴ ساعته می‌تواند به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد. بنابراین، شما می‌توانید با نصب سیستم‌عامل، کنترل‌پنل و سرویس‌های دل‌خواه خود روی آن، عملیات مختلفی را انجام دهید. در ادامه درباره کاربرد سرور مجازی بیش‌تر توضیح می‌دهیم.

سرور مجازی گزینه‌ای مناسب برای میزبانی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

یکی از مهم‌ترین کاربردهای وی‌پی‌اس در زمینه‌ی میزبانی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها است. بیش‌تر وب‌سایت‌های پربازدید برای ارایه‌ی خدمات باکیفیت به کاربران از سرور مجازی با منابع اختصاصی و دسترسی کامل استفاده می‌کنند. استفاده از سرور مجازی نه‌تنها سرعت بارگذاری صفحات و محتوای درخواستی کاربران را افزایش می‌دهد و تجربه کاربری خوبی را برا‌ی‌شان فراهم می‌کند؛ بلکه در بهبود سئو وب‌سایت نیز بسیار موثر است.

اگر بیش‌تر کاربران وب‌سایت‌تان موقعیت جغرافیایی و IP ایرانی داشته باشند؛ استفاده از سرور مجازی ایران به‌دلیل نزدیک بودن موقعیت کاربران و دیتاسنتر سرورها به یکدیگر، سرعت سرویس‌دهی را به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد. برای بازدیدکنندگان دارای موقعیت و آی‌پی خارج نیز سرور مجازی خارج (اروپا) انتخاب مناسبی است.

تست و اجرای کدهای توسعه‌دهندگان

توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان برای تست و اجرای کدهای خود به محیطی امن، دسترس‌پذیر با منابع قدرتمند نیاز دارند. برخی اوقات سیستم‌های شخصی نمی‌توانند منابع پردازشی برنامه‌ها را تامین کنند، برای حل این مشکل استفاده از سرور مجازی بهترین راه‌حل است. از سوی دیگر، اگر چندین نفر بخواهند به‌طور هم‌زمان روی کدهای نوشته‌شده کار کنند، با دسترسی از راه دور به سرور مجازی می‌توانند از محیط دسکتاپ سرور مجازی متصل شوند و کارها را پیش ببرند.

فعالیت در بازار بورس، فارکس و رمزارز

تریدرها برای فعالیت در بازارهای بین‌المللی مالی برای دسترسی به وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای ترید با محدودیت آی‌پی روبه‌رو می‌شوند. خرید سرور مجازی، IP ثابت اختصاصی ایران یا اروپا را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. این افراد می‌توانند با استفاده از سرور مجازی خارجی، IP کشورهای خارجی دریافت کرده و مانند شهروندان خارجی با اینترنت پرسرعت و IP ثابت بدون ترس از مسدود شدن حساب کاربری خود در بازارهای مالی بین‌المللی فعالیت کنند. پایداری و دسترس‌پذیری VPS به تریدرها کمک می‌کند با سرعت بالا معاملات و تحلیل‌های خود را انجام داده و بین رقبای مالی خود از نظر سرمایه‌گذاری معاملات موفق‌تری انجام دهند. هم‌چنین به‌دلیل داشتن منابع پردازشی پرقدرت به‌راحتی امکان نصب و استفاده از نرم‌افزارهای ترید برای آن‌ها فراهم می‌شود.

پشتیبان‌گیری و آرشیو اطلاعات مهم

همان‌طور که اطلاعات خود را روی سیستم شخصی خود برای سالیان سال ذخیره می‌کنید. از سرور مجازی نیز می‌توانید به‌عنوان سرویسی برای بک‌آپ‌گیری و ذخیره اطلاعات مهم استفاده کنید. با این‌کار، ذخیره اطلاعات حجیم و سنگین شخصی یا کسب‌وکارها در سرور مجازی به‌آسانی با دسترسی به اینترنت و اتصال به پروتکل‌های دسترسی از راه دور SSH در لینوکس و RDP در ویندوز ممکن می‌شود. شما می‌توانید در هر زمان یا مکان با اتصال به سرور مجازی به نسخه پشتیبان اطلاعات و فایل‌های آرشیو شده‌ی خود دسترسی پیدا کنید.

استفاده از سرور مجازی به‌عنوان گیم سرور

انجام برخی بازی‌ها با IP ایران ممکن نیست و شما باید از IP کشورهای خارجی استفاده کنید. با استفاده از برنامه‌های قندشکن و تغییر مداوم IP ممکن است حساب کاربری خود را از دست بدهید، به‌همین‌دلیل برای اتصال پایدار باید از IP ثابت سرور مجازی استفاده کنید. بازی‌ها به منابع پردازشی قدرتمند نیز نیاز دارند؛ برای اجرای روان و بدون مشکل بازی‌هایی مثل RuneScape و World of Warcraft استفاده از سرور مجازی به شما توصیه می‌شود.

سرور مجازی چطور به بهبود سئو وب‌سایت‌ها کمک می‌کند؟

موتورهای جست‌وجو برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کنند. آپ‌تایم، سرعت و عملکرد وب‌سایت تنها بخشی از فاکتورهای رتبه‌بندی الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو برای رتبه‌بندی SERPها (صفحه‌های نتایج موتورهای جست‌وجو) است. اما استفاده از سرویس میزبانی وب تا حد زیادی در سئو وب‌سایت‌ها تاثیرگذار است.

اطمینان داشته باشید که بهبود سئو با سرور مجازی به‌دلیل در اختیار داشتن منابع پایدار و باکیفیت ممکن می‌شود. همان‌طور که می‌دانید قطعی سرورها باعث می‌شوند، وب‌سایت‌تان از دسترس خارج شود و این موضوع نه‌تنها باعث از دست دادن کاربران می‌شود، بلکه تاثیر بسیار بدی روی سئو و رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو می‌گذارد. به‌همین‌دلیل بیش‌تر ارایه‌دهندگان سرور مجازی مانند ابر آروان آپ‌تایم ۹۹.۹ درصدی را برای کاربران تامین می‌کنند.

هم‌چنین امنیت بالا و زمان بارگذاری سریع صفحه‌های وب‌سایت نیز در رتبه‌بندی سئو تاثیرگذار است. VPS به‌وسیله‌ی منابع اختصاصی خود و با تامین تمام پیش‌نیازهای سئو وب‌سایت‌ها، به بهبود سئو و کسب رتبه‌های بهتر در موتورهای جست‌وجو کمک زیادی می‌کند.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...