تعاملات سایپا با فولادمبارکه در راستای افزایش صددرصدی تولید خودرو


تعاملات سایپا با فولادمبارکه در راستای افزایش صددرصدی تولید خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تعاملات گروه خودروسازی سایپا با فولادمبارکه در راستای افزایش صددرصدی تولید خودرو است.

به گزارش روابط‌عمومی فولادمبارکه اصفهان، جواد توسلی‌مهر صبح چهارشنبه، ۵اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک مدیران‌عامل، اعضای هیات‌مدیره و معاونان شرکت فولادمبارکه و گروه خودروسازی سایپا گفت: صنعت فولاد، صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور به‌شمار می‌رود البته از سوی دیگر صنعت خودرو نیز پیشگام است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵میلیون سهامدار در بازار سرمایه روبه‌رو هستند، ادامه داد: ازسویی هم باید توجه داشت ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تامین خودروسازی ارتزاق می‌کنند که در این زمینه گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو حدود ۱۰۰هزار خانواده را شامل می‌شوند و در این زمینه قسمت بزرگی از اجتماع را دربرمی‌گیرند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه مسایل کشور را باید ساده‌تر کرد تا حل شوند، افزود: از آنجا که مسایل ما بسیار پیچیده شد، به این دلیل قابل‌حل نبود و تاثیر آن خوب نشدن حال مردم بود.

وی با بیان‌اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند، ادامه داد: گرفتاری‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... با پرداختن به تولید و تامین معیشت مردم حل خواهند شد، راهکار آن نیز این است که باور کنیم ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد که باید استفاده شود.

توسلی‌مهر با بیان اینکه بخش زیادی از تحریم‌ها در کشور خودساخته است، ابراز کرد: در صورت برطرف کردن تحریم‌های داخلی خودساخته می‌توان حال مردم را خوب کرد.

وی با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران‌خودرودیزل زیانی ۱۳برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده ازجمله ایران‌خودرو حال خوبی نداشتند و اتفاقات خوبی هم نیفتاد اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال ۱۴۰۰ به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص دست یافتیم و به نسبت همین مبلغ پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال‌زایی را به همراه داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای صددرصد قابل‌انجام را در دستور کار داریم، بیان کرد: تولید حدود ۶۷۱هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته ۴۷۰هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون از برنامه عقب نبوده‌ایم، اضافه کرد: گروه خودروسازی سایپا درحاحاضر حدود ۶۰همت به بانک‌ها ۳۸همت به قطعه‌سازان بدهکار هستیم ضمن اینکه حدود ۴۵همت پیش‌فروش خودرو را داریم و تحویل۲۴۷هزار خودرو نیز به سال جاری منتقل شده است که با همین وضعیت موجود بر این باوریم که برای تولید به مشکلی بر نمی‌خوریم و به راحتی از کل زیان انباشته سایپا خارج خواهیم شد.

توسلی‌مهر ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری ۴۰۰همت تعهد فروش دارد و درحال‌حاضر گردش مالی در گروه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ همت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان‌اینکه برای انجام روند اصلاحی رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی دریافت کنیم و تعاملات سازنده‌ با زنجیره تامین ازجمله فولادمبارکه بهتر خواهد شد.

وی گفت: ما در ایران‌خودرودیزل شرایط پرداختی خوبی داشتیم و همین روند را در گروه خودروسازی سایپا نیز دنبال خواهیم کرد.

توسلی‌مهر با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در خودروسازی نیاز به حل مشکلات مالی در این شرکت دارد، افزود: برای این امر اصلاح قیمت مواد اولیه امری ضروری است. توسلی‌مهر با بیان اینکه تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش صد درصدی تولید خودرو است، تصریح کرد: افزایش ۴۰درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا انجام شده است. کوروش کمان‌کش،

معاون خرید و صادرات گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات فولادمبارکه طی سال‌هایی که با گروه خودروسازی سایپا همکاری داشته است، اظهار کرد: همواره همکاری‌های سایپا و فولادمبارکه به نحو احسن بوده و با طرح‌های توسعه‌ای که در دستور کار فولادمبارکه قرار دارد در سال‌های آینده، شرایط بهتری را خواهیم داشت.

وی افزود: هماهنگی و برنامه‌ریزی خوبی در این مجموعه برای افزایش تولید داخل انجام شده است تا بتوانیم خرید خارجی در سایپارا کاهش دهیم.

معاون خرید و صادرات گروه خودروسازی سایپا به تغییرات تولید ورق گالوانیزه در شرکت ورق خودرو اشاره کرد و افزود: خرید صورت‌گرفته طی ۲ ماه اخیر به ۱۰ هزار تن رسیده و تولید این محصول در ورق خودرو که از زیرمجموعه‌های گروه فولادمبارکه است، از خروج سالانه ۱۰۰میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این امر ازیک‌سو هم به وزارت صمت برای استفاده از این ارز برای کارهای واجب‌تر کمک می‌کند و ازسوی‌دیگر نیز فشاری را از روی بانک‌مرکزی برمی‌دارد تا این ارز را برای دیگر خریدهای خارجی استفاده کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان