معاملات684 میلیارد ریالی 21 شرکت توزیع برق در بورس انرژی ایران


معاملات684 میلیارد ریالی 21 شرکت توزیع برق در بورس انرژی ایران

در دومین هفته از معاملات شرکت‌های توزیع در بازار برق بورس انرژی ایران، تابلوی عمده فروشی در روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه میزبان 5 عرضه بارپایه روزانه و هفتگی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، 21 شرکت توزیع برق در 68 معامله موفق به خرید از این بازار شده و ارزش معاملات برق انجام شده در این تابلو از 684 میلیارد ریال فراتر رفت؛ عمده این ارزش معاملات مربوط به فروش برق در بارپایه‌های هفتگی بود. همچنین در این روز 7 هزار کیلووات ساعت برق با ارزش ریالی 1.2 میلیارد ریال در تابلو فیزیکی بازار برق بورس انرژی مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران طی روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه امسال بالغ بر 10 هزار کیلووات ساعت برق در تابلو فیزیکی بازار برق بورس انرژی ایران عرضه شد؛ این عرضه با قیمت پایه 1020 ریالی توسط نیروگاه پرند انجام شد و در نهایت 7 هزار کیلووات ساعت برق از این بازار با ارزش هزار میلیارد و 200 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

همچنین طی روز هشتم فروردین ماه تابلو عمده فروشی بازار برق بورس انرژی ایران میزبان 3 عرضه از نوع قرارداد بارپایه روزانه بود؛ شرکت‌های توزیع برق در 11 معامله نسبت به خرید برق از این بارپایه‌های روزانه اقدام کردند و در نهایت 349 هزار کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش ریالی 8.8 میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفت.

در این روز تابلو عمده‌ فروشی بازار برق بورس انرژی ایران میزبان 2 عرضه از نوع بارپایه هفتگی هم بود؛ 57 معامله برای این 2 عرضه بارپایه هفتگی در این بازار به ثبت رسید. به این ترتیب در حالی که حجم فروش برق از این بازار از 3 میلیون و 753 کیلووات ساعت عبور کرد؛ ارزش معاملات آن به 675 میلیارد ریال رسید.

معامله بالغ بر یک میلیارد و 166 میلیون کیلووات ساعت برق در نخستین هفته اردیبهشت

بورس انرژی ایران در اردیبهشت‌ماه امسال میزبان عرضه برق از سوی نیروگاه‌های کشور و حضور شرکت‌های توزیع، برای تامین برق مورد نیاز از این بستر معاملاتی بود. راه‌اندازی این بستر معاملاتی شفاف برای فروش برق امیدهای جدی در زمینه استمرار منظم جریان نقدینگی به بخش نیروگاهی را ایجاد کرد که تداوم آن در بلند مدت بر جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور خواهد افزود.

گفتنی است در نخستین هفته از معاملات شرکت‌های توزیع در بازار بورس انرژی ایران بالغ بر یک میلیارد و 166 میلیون کیلووات ساعت برق به ارزشی بالغ بر هزار میلیارد 210 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. در هفته نخست 25 شرکت تولید کننده برق اقدام به فروش برق کرده و 32 شرکت توزیع استانی نیز برق مورد نیاز خود را از مسیر بورس انرژی خریدند.

منبع : بورس انرژی ایران
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نمایشگاه نفت