با این قابلیت اندروید 15 دیگر نگران نوتیفیکیشن های مزاحم نباشید


با این قابلیت اندروید 15 دیگر نگران نوتیفیکیشن های مزاحم نباشید

بر اساس خبرهای جدید، سیستم عامل اندروید 15 گوگل دارای قابلیتی به نام «Notification Cooldown» است به صورت خلاقانه‌ای کاربر را از شر نوتیفیکیشن‌های مزاحم گوشی راحت می‌کند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی این قابلیت جدید اندروید 15...

بر اساس خبرهای جدید، سیستم عامل اندروید 15 گوگل دارای قابلیتی به نام «Notification Cooldown» است به صورت خلاقانه‌ای کاربر را از شر نوتیفیکیشن‌های مزاحم گوشی راحت می‌کند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی این قابلیت جدید اندروید 15 می‌پردازیم.

به نقل از وبسایت معتبر Android Authority، اولین پیش‌نمایش توسعه دهندگان از سیستم عامل اندروید 15 که چندی پیش رونمایی شد، قابلیتی به نام «Notification Cooldown» را معرفی کرد. این ویژگی نام بسیار ساده‌ای دارد اما به روشی نسبتاً هوشمندانه کار می‌کند. این قابلیت اعلان‌هایی که بیش از حد مورد آزار کاربر می‌شوند را جریمه می‌کند. اکنون، این ویژگی دوباره در خبرهای مربوط به اندروید 15 ظاهر شده است و قرار است در نسخه نهایی نیز در دسترس باشد.

این ویژگی در اندروید 15 بتا 1.2 موجود است و اگرچه به طور پیش فرض فعال نیست، اما در این نسخه وجود دارد و این امر به این معنی است که گوگل هنوز در حال آزمایش آن است. در توضیحات این ویژگی آمده است: «وقتی اعلان‌های متوالی زیادی از یک برنامه دریافت می‌کنید، به تدریج صدای اعلان‌ها را کاهش داده می‌شود». حالا ممکن است کسی فکر کند که آنها به این ویژگی نیاز ندارند، اما اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به دلیل مشغله کاری هرگز تلفن خود را روی حالت «بیصدا» نمی‌گذارند، این ویژگی یک موهبت است.

با این قابلیت اندروید 15 دیگر نگران نوتیفیکیشن های مزاحم نباشید

سیستم عامل اندروید 15 همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از ویژگی دیگری به نام «لرزش هنگام باز شدن قفل» (Vibrate When Unlocked) استفاده کنید. با فعال بودن این قابلیت تنها زمانی که قفل صفحه نمایش باز است نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند از ویبره گوشی استفاده کنند.

شایان ذکر است که ویژگی «Notification Cooldown» همچنان در نسخه‌های اولیه اندروید 15 پنهان است، اما با توجه به اینکه این اولین بار نیست که در خبرها به آن اشاره می‌شود، می‌توان حدس زد گوگل هم‌اکنون در حال بهبود آن است و ممکن است این قابلیت راه خود را به نسخه بتای بعدی باز کند.

در همین رابطه بخوانید:

- سیستم عامل اندروید 15 چه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی به همراه دارد؟
- اندروید 15 برای کدام گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ منتشر می‌شود؟
- کدام گوشی ها و تبلت های سامسونگ آپدیت اندروید 15 و رابط کاربری One UI 7 را دریافت می‌کنند؟

نظر شما در مورد قابلیت «Notification Cooldown» در اندروید 15 چیست؟ آیا شما از حضور این ویژگی در سیستم عامل بعدی گوشی خود استقبال می‌کنید یا خیر؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بلند شدن ناگهانی عروس ایرانی از سر سفره عقد ! / بله نگفت زد زیر میز یا ... !