بیماری قلبی


بیماری قلبی بیماری قلبی از جمله بیماری های شایعی است که ما در اطرافیانمون مشاهده میکنیم . بیماری قلبی از دسته بیماری هایی است که دررگ های خونی رخ میدهد .که باعث سکته های قلبی میشود و امار مرگ ومیر در بیماری های قلبی زیاد است . حالاما میخوایم در این مقاله شما را بیشتر با بیماری های قلبی اشنا کنیم . برای درمان بیماری های قلبی : ویزیت متخصص قلب در منزل حمله ی قلبی چیست؟ همانطور که میدانیم قلب وظیفه ی خون رسانی را تمام اندام ها دارد و در اصل کار خون رسانی این است که مواد…

بیماری قلبی

بیماری قلبی از جمله بیماری های شایعی است که ما در اطرافیانمون مشاهده میکنیم . بیماری قلبی از دسته بیماری هایی است که دررگ های خونی رخ میدهد .که باعث سکته های قلبی میشود و امار مرگ ومیر در بیماری های قلبی زیاد است . حالاما میخوایم در این مقاله شما را بیشتر با بیماری های قلبی اشنا کنیم .

برای درمان بیماری های قلبی : ویزیت متخصص قلب در منزل

حمله ی قلبی چیست؟

همانطور که میدانیم قلب وظیفه ی خون رسانی را تمام اندام ها دارد و در اصل کار خون رسانی این است که مواد مغذی، اکسژن وکربن دی اکسید. به بافت ها و رگ های اندام ها انتقال دهد . به خاطر همین عملکرد قلب یکی از مهمترین عامل های حیات است حمله ی قلبی یا سکته قلبی موقعی رخ میدهد که قلب دیگر نتواند خون را از طریق رگ ها به اندام ها انتقال دهد.یا توسط لخته شدن خون دیگر خون در اعضای بدن در جریان نباشد ومیگویند فرد دچارحمله ی قلبی شده است که سالانه تعداد زیادی بر اثر سکته ی قلبی وحمله ی قلبی جان خود را از دست میدهند . اگر دچار حمله قلبی شدید در اولین فرصت با اورژانس تماس بگیرید تا بیمار جان خود را از دست ندهد .

مهمترین علائم بیماری های قلبی

یکسری علائم ها هستن که با بی توجهی به انها ممکنه مشکلات قلبی وصدمه ی بیشتری وارد کند .و احتمال حمله ی قلبی بالا میرود . البته ،علائم ها در زنان و مرددان متفاوت است ولی از مهمترین وشایع ترین انها میتوان به علائم زیر اشاره کرد :

تنگی نفس

ضربان قلب بالا

در در قفسه ی سینه

گرفتگی در قفسه ی سینه

سوزش معده و روده

همانطور که گفتیم قلب از مهم ترین عامل های حیات است. به همین علت بیماری قلبی از خطرناک ترین بیماری ها است.که میتواند منجر به مرگ شما نیز شود .پس علائم را جدی بگیرید و به زیر نظر پزشک برای معاینات بالینی باشید.

همچنین شما میتوانید تحت نظر پزشک داخلی نیز باشید : ویزیت متخصص داخلی در منزل

انواع بیماری قلبی

در کل۵ نوع بیماری قلبی داریم که شامل بیماری قلبی کرونر،اریتمی،نارسایی قلبی ،نقص مادر زادی … است .حالا با ما همراه شوید تا بیشتر در مورد بیماری قلبی بپردازیم.

بیماری قلبی کرونر

این نوع از شایعترین نوع های بیماری قلبی است . بیماری قلبی کرونر ،عروق کرونر یکسری مواد مغذی ومفید ،اکسژن و کربن دی اکسید… را به بافت های ماهیچه میرساند . حالا با تجمع پلاک های چربی وکلسترول با عث مسدود یا باریک شدن رگ ها ی خونی شده و دیگر قلب نمیتواند روند طبیعی خونرسانی را انجام دهد . احتمال قلبی وسکته بالا میرود .

اریتمی

همانطور که اسمش معلوم است مرتبط به ریتم ضربان قلب است .یعنی قلب، ضربان را منظم انجا ندهد ضربان قلب بالا باشد یا زیادی پایین باشد . ما اکثرا متوجه روند ضربان قلبمان میشویم ولی اگر خیلی غیرعادی عمل کرد حتما به پزشک مراجعه کنید.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی یعنی قلب توانایی پمپاژخون را در تمام بدن نداشته باشد یا کم شدن توان انقباص است .که اکثر یک طرف بدن دچار نارسایی قلبی میشود که عامل های ان مانند فشار خون بالا است .

نقص مادر زادی (قلبی )

این بیماری را میتوان از دسته بیماری های مادرزادی شمرد .در این نوع کودک در جنین دچار یکسری ناهنجاری میشود و قلب نمیتواند روند تکامل را طی کند .وکودک دچار ننقص قلبی میشود.بیماری اغلب بعد از سه ماه اول بارداری بروز میکند .که ممکن است درهمان دوره ی بارداری یا بعد از تولد تشخیص داده شود . نقص قلبی در کودکان سه نوع است.

نقص دیواره ی قلبی : این نوع زما نی رخ میدهد که بتن ها ی قلبی به طور کامل پر نشده باشد و به اندزه سوراخ هایی خالی بمند

نقص انسدادی :همانطور که از اسمش معلوم است ییعنی دهلیز های قلب دیگر نتواند خون را انتقال دهد

سیانوتیک: گار چند نوع ناهنجاری ها در قلب رخ دهد باغث میشود اکسژن به قلب نرسد وقلب شما پمپاژنکند .

که کودک دچار بی بیماری قلبی

کمبود تنفس

وزن گیری کمتر نوزاد

و نوزاد بعد از تولد باید چند وقت داخل دستگاه بماند.

نارسایی مترال

این نوع زمانی رخ میدهد که دریچه های مترال به طور کامل مسدود نشده وباعث برگشت خون میشود در این نوع فرد دچار افتادگی از نفس وخستگی میشود .

درمان کولیت روده : تنقیه در منزل

بیماری قلبی

در چه کسانی ابتلا به بیماری بیشتر است؟

بیماری قلبی اغلب در زنان و مردان یکسان است ولی اکثر مردم در اثر چاقی ،سیگار احتمال بروز بیماری بیشتر است البته بیماری قلبی نیز میتواند ارثی نیز باشد یعنی از والد به فرزند منتقل شود .

کسانی که مبتلا به این بیماری هستن احتمال بیماری های قلبی در انها بیشتر است :

فشار خون بالا

دیابت

افرادی که دچار تنگی نفس واسم هستند.

پیشگیری از بیماری های قلبی

مهم ترین و راحت ترین پیشگیری ها است که سبک زندگی خود را تغییر داد و سبک زندگی سالمی رو پیشه گرفت این روش هم باعث میشود از بسیاری بیماری ها در امان باشید هم زندگیتان روی روتین باشد . به طور مثال :

دوری از مواد دود زا

ورزش

مصرف بیشتنر سبزیجات

کم کردن نمک دروعدها ی غذا ها

مصرف کمتر روغن و مواد سرخ کردنی

تشخیص بیماری های قلبی

اولین شما باید زیر نظر پزشک باشید و یکسری معاینات بالینی اولیه ها انجام دهید . و با تجویز پزشک یکسری ازمایش ها را انجام دهید که در زیر شرح شده:

نوار قلب یکی از راحت ترین ازمایش ها یی از شما که میتواند انجام دهید و نتیجه رابه پزشک اطلاع دهید .

سی تی اسکن

این روش شما در دستگاهی هستن که با اشعه ی ایکس از تمام بدن شما عکس گرفته و مشکل را کامل برای شما ثبت میکند .

تست استرس یا ورزش در این تست فقط کافیست شما در حین ورزش تستی هایی مانند ضربان قلب ،فشار از خود بگیردید واز سلامت خود مطمئن شوید.

سخن پایانی

اگر دچار بیماری قلبی شدید حتما به پزشک مراجعه کنید چون این یک بیماری نیست نیست بلکه باعث میشود دگیر خون به اندام ها نرسد و ممکن دچار مرگ و میر شود .


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی