اینتل تولیدکنندگان مادربرد را مقصر تمام مشکلات CPUهای خود معرفی کرد!


اینتل تولیدکنندگان مادربرد را مقصر تمام مشکلات CPUهای خود معرفی کرد!

اینتل با انتشار یک بیانیه رسمی مدعی شده که شرکت‌های تولیدکننده مادربرد مقصر اصلی مشکلات پیش آمده برای پردازنده‌های نسل 13 و 14 بوده هستند و عدم پیروی از دستورالعمل‌ها منجر به دردسر گسترده برای کاربران شده است. طی هفته‌های گذشته مشکل کرش...

اینتل با انتشار یک بیانیه رسمی مدعی شده که شرکت‌های تولیدکننده مادربرد مقصر اصلی مشکلات پیش آمده برای پردازنده‌های نسل 13 و 14 بوده هستند و عدم پیروی از دستورالعمل‌ها منجر به دردسر گسترده برای کاربران شده است.

طی هفته‌های گذشته مشکل کرش کردن پردازنده‌های رده بالای نسل سیزده و نسل چهارده اینتل به مبحث داغ دنیای فناوری تبدیل شده و راهکارهای مختلفی نیز برای رفع موقت آن ارائه شده است.

اینتل تولیدکنندگان مادربرد را مقصر تمام مشکلات CPUهای خود معرفی کرد!

حالا به نظر می‌رسد که با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با مشکل پایدار CPU نسل جدید خود، تولیدکنندگان مادربرد را مقصر اصلی این مشکلات می‌داند.

این به‌روزرسانی اینتل ماه‌ها پس از اولین گزارش‌ها مبتنی بر اینکه پردازنده نسل چهاردهم و سیزدهم در چند بازی با مشکل جدی پایداری فریم مواجه می‌شوند، منتشر شده است. گرچه دلایل زیادی برای این مشکل عنوان شده بود، اما بعداً مشخص شد که مسئله اصلی فشار بیش از حد به CPU به دلیل نبود محدودیت توان و پروفایل‌های حرارتی است.

اینتل تولیدکنندگان مادربرد را مقصر تمام مشکلات CPUهای خود معرفی کرد!

این تنظیمات معمولاً به صورت پیش‌فرض در مادربردها فعال هستند و تنها راهکار گیمرها آندرولت (Undervolt) یا آندرکلاک (Underclock) کردن CPU بود. در هر صورت، انجام این کارها منجر به از دست رفتن بخش قابل توجهی از توان عملیاتی CPU و کاهش 15 درصدی قدرت آن در آزمایش‌های مختلف می‌شد.

البته شرکت‌های تولیدکننده مادربرد از جمله ایسوس، گیگابایت و MSI اخیراً یک آپدیت بایوس ارائه کرده و مدعی شده‌اند که این مشکل پردازنده جدید اینتل به شکل قابل توجهی برطرف شده است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به مطلب مربوطه در وب‌سایت شهر سخت‌افزار مراجعه کنید.

در همین رابطه بخوانید:

- راهکار جدید ام اس آی و گیگابایت برای رفع مشکل ناپایداری پردازنده های Core i9 سری Raptor Lake (+آموزش)

اینتل: تقصیر ما نیست، تولیدکنندگان مادربرد را سرزنش کنید!

با تمام این تفاسیر، اینتل حالا یک بیانیه رسمی منتشر کرده و مدعی شده که دلیل اصلی این مشکلات عدم پیروی تولیدکنندگان مادربرد از دستورالعمل‌ها بوده است.

به گزارش Wccftech، در بخش‌هایی از بیانیه این غول فناوری آمده است:

مهندسان اینتل متوجه شده‌اند که این مشکل ممکن است مربوط به شرایط عملیاتی خارج از چهارچوب CPUها باشد که به دلیل ولتاژ و فرکانس بالا در کنار گرمای زیاد ایجاد می‌شوند. ما از سازندگان سیستمهای یکپارچه و مادربرد درخواست می‌کند تا پروفایل BIOS پیش‌فرض را به کاربران خود ارائه دهند که با تنظیمات توصیه شده اینتل مطابقت دارند. اینتل به بررسی مداوم این مشکل برای تعیین علت اصلی ادامه می‌دهد و به‌روزرسانی‌های بیشتری را با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات مربوطه ارائه خواهد کرد.

اینتل تولیدکنندگان مادربرد را مقصر تمام مشکلات CPUهای خود معرفی کرد!

اغلب تحلیلگران انتظار چنین رویکردی از اینتل را داشتند و همه منتظر انتشار اولیه بیانیه از طرف این شرکت و واگذاری تمام مشکلات به دیگران بودند. با این وجود، باید در نظر داشته باشیم که این تولیدکننده CPU از همان ابتدا مشکلی با بایوس‌های قفل نشده و افزایش عملکرد پردازنده‌ها نداشت (به این دلیل که در بررسی‌ها و تست‌ها عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند).

علاوه بر این، مزیت اصلی یک تراشه آنلاک (Unlocked) این است که کاربر بتواند آن را اورکلاک کرده و عملکردی بهتر نسبت به نسخه‌های قفل‌شده به دست آورد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان