بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر


بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

اگر شما هم از میزان افزایش صدای لپ تاپ، بلندگو داخلی یا حتی هدفون و اسپیکر کامپیوتر خود راضی نیستید و به دنبال تقویت صدای لپ تاپ هستید، ما چند روش ساده و کاربردی را برای قوی کردن صدای کامپیوتر شما معرفی خواهیم کردم. علاوه بر این با برنامه مجانی...

اگر شما هم از میزان افزایش صدای لپ تاپ، بلندگو داخلی یا حتی هدفون و اسپیکر کامپیوتر خود راضی نیستید و به دنبال تقویت صدای لپ تاپ هستید، ما چند روش ساده و کاربردی را برای قوی کردن صدای کامپیوتر شما معرفی خواهیم کردم. علاوه بر این با برنامه مجانی FxSound که یک تقویت کننده صدای لپ تاپ محسوب می‌شود، می‌توان صدای لپ تاپ، هدفون و کامپیوتر خود را تقویت کرد و حتی از کیفیت بالاتر برخوردار شد. در ادامه به آموزش روش‌های تقویت صدای کامپیوتر به خصوص نرم افزار افزایش صدای لپ تاپ FxSound می‌پردازیم. با شهر سخت افزار همراه شوید.

این روزها استفاده از لپ‌ تاپ‌ها برای انجام کارهای روزانه رواج یافته است. با لپ‌تاپ‌ها می‌توان فایل‌های کاری خود را آماده کرده و در کلاس‌های مجازی حضور پیدا کنیم. حتی می‌توان به یک موسیقی گوش داد و فیلم‌ها و سریال‌های محبوب را در آن‌ تماشا کرد.

فهرست مطالب این مقاله:

- تقویت صدای سیستم با برنامه بهبود صدای لپ تاپ FxSound
- آموزش استفاده از برنامه بالا بردن صدای لپ تاپ FxSound
- افزایش صدای اسپیکر کامپیوتر با تغییر جلوه‌های صوتی
- بهتر کردن صدای لپ تاپ با آپدیت درایورهای صوتی
- تقویت کردن خروجی صدای لپ تاپ با Loudness Equalizer
- فعال کردن قابلیت Windows Sonic برای قوی کردن صدای کامپیوتر
- بالا بردن صدای کامپیوتر با استفاده از پخش کننده VLC media player
- برنامه بهبود صدای لپ تاپ Sound Booster
- جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

این محصولات محبوب دارای ویژگی‌های مختلفی بوده و یکی از این ویژگی‌ها، کیفیت صدای لپ‌ تاپ ماست. همان‌طور که می‌دانید لپ‌‌تاپ‌ ها اسپیکرهای مجزا نداشته و دارای اسپیکر داخلی هستند و به همین علت کیفیت و درجه صدا از حد معینی بالاتر نمی‌رود و باید از روش‌های مختلف مانند نرم افزار تقویت صدای لپ تاپ استفاده کرد.

تقویت صدای سیستم با برنامه افزایش صدای لپ تاپ FxSound

در این بخش از مطلب تقویت کننده صدای لپ تاپ باید بگوییم که بسیاری از کاربران از بلندگو داخلی مانیتور، بلندگو لپ تاپ، هدفون و هدست یا حتی اسپیکرهای ارزان قیمت استفاده می‌کنند که معمولاً بلندی صدای زیادی ندارند. به همین دلیل پخش صداهای ضعیف چون صداهای ضبط شده ممکن است صدا ضعیف و ناواضح باشد.

در چنین شرایطی به راحتی می‌توانید با نصب برنامه مجانی تقویت صدای کامپیوتر FxSound صدای کامپیوتر خود را تقویت کنید و از بلندی صدا و شفافیت بیشتر برخوردار شوید.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

برنامه FxSound که برای افزایش صدای هدفون در کامپیوتر بوده و زیر 50 مگابایت حجم دارد و کاملاً مجانی است، با چند کلیک ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی فنی صدای کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ شما را تقویت می‌کند و می‌توانید از تقویت صدای کامپیوتر لذت ببرید.

در همین رابطه بخوانید:

- کارت صدا چیست؟ آیا امروزه به کارت صدا نیاز دارید؟
- اپلیکیشن های تقویت صدای گوشی

همچنین با برنامه تقویت کننده صدای لپ تاپ FxSound می‌توانید از اکوالایزر بهتر از ویندوز، تقویت صدای بأس، افزایش شفافیت صدا، شبیه ساز صدای فراگیر و چندین قابلیت کاربردی دیگر برخوردار شوید.

آموزش استفاده از برنامه افزایش صدای لپ تاپ FxSound برای ویندوز 11، ویندوز 10 و ویندوز 7

برای شروع کافی است فایل نصب برنامه FxSound را از وب سایت رسمی آن دانلود نموده و با چند کلیک ساده نصب کنید.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

پس از نصب با یک پنجره بسیار گویا روبرو می‌شوید که برای افزایش صدای لپ تاپ کافی است دکمه قرمز رنگ را بفشارید. شما می‌توانید برای پی بردن به تأثیر این برنامه یک فایل صوتی یا ویدئویی پخش کنید و برنامه FxSound را فعال و غیر فعال کنید.

در پنجره اصلی برنامه تقویت صدای لپ تاپ FxSound اکوالایزر (اکولایزر) و چند نوار لغزان وجود دارد. کاربرد و کاربرد اکوالایزر روشن است اما نوارهای لغزان واقع در سمت چپ پنجره امکان اعمال تنظیمات را به شما می‌دهند. برای نمونه می‌توانید شدت تقویت صدا را از طریق گزینه Dynamic Boost تنظیم کرده یا اقدام به افزایش دشت تقویت صدا کنید.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

برای سادگی بیشتر شما می‌توانید از Preset یا تنظیمات آماده برای حالت‌های مختلف چون تماشای فیلم، موسیقی، ترجمه - تایپ، تلویزیون، گیمینگ و نظیر آنها استفاده کنید.

در همین رابطه بخوانید:

- بهترین لپ تاپ های پیشنهادی بر اساس قیمت
- لپ تاپ AMD یا اینتل؛ بهترین انتخاب برای شما کدام است؟

در صورتی که پس از نصب نرم افزار افزایش صدای کامپیوتر FxSound با قطع شدن صدای کامپیوتر یا لپ تاپ خود مواجه شدید، بر روی برنامه کلیک کرده و از منوی Play Back Device خروجی مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق تنظیمات صدای لپ تاپ خروجی خود را بر روی FxSound Speaker قرار دهید.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

پس از نصب و اجرای برنامه افزایش صدای اسپیکر کامپیوتر FxSound، دیگر به فعال کردن دوباره آن نیاز نیست و به طور خودکار با ویندوز راه اندازی و فعال می‌شود. البته همیشه شما امکان غیرفعال کردن آن را خواهید داشت.

برنامه تقویت صدا FxSound چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که می دانید FxSound تغییری در سخت افزارهای کامپیوتر یا لپ تاپ شما ایجاد نمی‌کند و صرفاً از طریق انجام پردازش بر روی صدا و فرستادن آن به کارت صدا مجازی، شدت بلندی و برخی ویژگی‌های آن را بهبود می‌بخشد.

چرا برنامه تقویت صدا FxSound بهتر از نمونه‌های دیگر است؟

بسیاری از نرم افزار تقویت صدای لپ تاپ موجود یا حتی گزینه‌های داخلی مدیاپلیرهایی چون MP-C، قادر به تنظیم پویا شدت بلندی صدا نیستند. به همین دلیل هنگامی که صدای منبع یا فایل پخش شده شما ذاتاً بلند باشد، شاهد بروز پدیده‌های نامطلوبی چون خش خش بلندگو خواهید بود.برنامه FxSoundیک نرم افزار جالب است که به طور پویا شدت بلندی و تقویت صدا را کنترل می‌کند، به همین دلیل تجربه بهتری خواهید داشت.

افزایش صدای اسپیکر کامپیوتر با تغییر جلوه‌های صوتی

تمام صداهای ویندوز براساس سلیقه شما قابل تغییر است. برای تغییر جلوه‌های صوتی کافی‌ست به تنظیمات صدای لپ تاپ در ویندوز 11 رفته و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دکمه ویندوز و حرف I را با هم فشار دهید.‌
  2. در پنجره تنظیماتی که برای شما باز شده است به بخش personalization بروید.
  3. در لیست سمت چپ، Themes و بعد sound را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله می‌توانید افکت صدای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

صدای برنامه‌های مختلف را جداگانه کنترل کنید

در نوار ابزار روی نماد بلندگو کلیک راست کنید حال می‌توانید درجه صدای کلی سیستم را تنظیم کنید. اما اگر بخواهید فقط برای برنامه‌ای خاص صدا را تنظیم کنید این روش کارآمد نیست. برای تنظیم صدای برنامه‌ای خاص، بعد از کلیک راست روی نماد بلندگو به قسمت open Volume mixer بروید و اسلایدرها را تنظیم کنید.

برای انجام سریع این کار، EarTrump را دانلود کنید. بعد از نصب آن برنامه را اجرا کنید. برنامه به طور اتوماتیک به نوار ابزار گسترش یافته شما می‌رود. روی نوار ابزار کلیک کنید و بکشید تا همیشه آنجا بماند. با کمک این نوار به راحتی می‌توانید صدای برنامه‌ها را تنظیم کنید.

تقویت صدای لپ تاپ با آپدیت درایورهای صوتی

اگر احساس می‌کنید صدای لپ تاپ شما مشکل دارد برای بهبود خروجی صدای لپ تاپ درایورهای صوتی را آپدیت کنید. البته توجه داشته باشید که شما باید درایورهای خود را همیشه به روز نگه دارید. برای این کار مراحل زیر را بروید:

دکمه ویندوز و حرف X را با هم فشار دهید. حال به Device Manager بروید. روی Audio Inputs و Outputs دبل کلیک کنید.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

در این مرحله دستگاه صوتی‌ای که مشکل دارد را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کنید و سپس بروزرسانی درایور را انتخاب کنید. برای نرم‌افزار درایور بروزرسانی شده روی جستجوی خودکار کلیک کنید.

در همین رابطه بخوانید:

- دانلود درایورهای ویندوز 10
- دلایل هنگ ویندوز و سیستم چیست؟

اگر این روش کار نکرد، مراحل بالا را رفته و به جای بروزرسانی روی حذف نصب کلیک کنید. حال سیستم خود را ری‌استارت کنید. سیستم به طور خودکار درایور را دوباره نصب می‌کند. در صورت وجود مشکل به سایت سازنده بروید و مستقیم از آنجا بگیرید.

باز هم اگر مشکل صدا در ویندوز ۱۱ برطرف نشد، روی آیکون بلندگو در نوار وظیفه راست کلیک کرده و گزینه Troubleshoot Sound Problems را بزنید. سپسWizard را دنبال کنید تا مشکلات را به صورت اتوماتیک پیدا و حل کند. حل این مشکلات به تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر شما کمک می‌کند.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

تقویت کننده صدای لپ تاپ Loudness Equalizer

در صورتی که سیستم شما از کارت صدای Realtek استفاده می‌کند، در سرچ ویندوز کلمه Audio را جستجو کنید. سپس گزینه Manage Audio Device را زده تا به تنظیمات دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این می‌توان با کلیک راست روی آیکون صدا و زدن گزینه Sound به تب Playback رفته و به تنطیمات دسترسی پیدا کنید.

حال بلندگوی خود را انتخاب کنید و گزینه Properties را بزنید.در این مرحله به تب Enhancement بروید در این تب گزینه Loudness Equalizer را پیدا کرده و آن را فعال کنید. سپس Apply و Ok را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.

فعال کردن قابلیت Windows Sonic برای تقویت صدای کامپیوتر

برای افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز راه های متفاوتی وجود دارد. سیستم عامل ویندوز دارای قابلیتی به نام Windows Sonic است که صدای فراگیر تقویت‌شده را برای هدفون شبیه‌سازی کرده و صدای فضایی ارائه می دهد.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

اما برای فعال کردن این قابلیت به بخش تنظیمات یا Settings ویندوز رفته و روی System و سپس Sound کلیک کنید. در قسمت Output به Device properties را انتخاب کنید. در ادامه می‌توان از فرمت صدای فضایی سراسری استفاده کنید.

بالا بردن صدای کامپیوتر با استفاده از پخش کننده VLC media player

برخی از پخش کننده های رسانه یا مدیاپلیر به طور پیش فرض امکان افزایش حجم و تقویت صدا ویندوز را دارند. به طور مثال پلیر VLC media player در حجم پیش فرض صدای ۱۲۵ درصدی است. بدین ترتیب از صدای بیشتری برخوردار خواهید شد. البته می توانید با تغییر تنظیمات این میزان را تا ۳۰۰ درصد هم افزایش دهید.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

برای انجام این کار برنامه را باز کرده و در منوی Tools به سراغ گزینه Preferences بروید. دکمه All را در پایین صفحه سمت چپ زده و سپس عبارت Maximum Volume را وارد سرچ باکس کنید و اینتر را بزنید.

برای باز کردن تنظیمات بیشتر روی Qt ضربه زده و در قسمت Maximum Volume عدد ۳۰۰ را وارد کنید و با زدن دکمه Save تنظیمات را ذخیره کنید. حال در برنامه به جای ۱۲۵ درصد عدد ۳۰۰ درصد را بزنید.

برنامه افزودن صدای لپ تاپ Sound Booster

برنامه Sound Booster امکان افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10 با استفاده از APO و تزریق کد، صدای لپ تاپ شما را تا ۵۰۰ درصد افزایش می دهد. در حداکثر صدا شما شاهد صدای مناسب و با کیفیت نیستید ولی برای کسانی که دنبال افزایش حجم صدا هستند، یک راه حل محسوب می شود.

بهترین روش های افزایش و تقویت صدای لپ تاپ و کامپیوتر

البته این برنامه رایگان نیست اما شما می توانید از اپ استور ها و سایت های ایرانی نسخه رایگان آن را دانلود کنید. هنگامی که برنامه را باز کردید، روی آیکون System Tray کلیک کنید. بعد گزینه Enable را در Volume Bar بزنید. از منوی Sound Booster نیز افکت های Interjection و APO را برای افزایش حجم انتخاب کنید.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

کاربران ممکن است از بلندی صدا برخی از کامپیوترها و لپ تاپ‌ها راضی نباشند. یکی از راه های رفع این مشکل افزودن بلندگوی خارجی است که این امر برای همه امکان پذیر نیست .اما می توان با استفاده از روش‌های افزایش صدای لپ تاپ نسبت به تقویت صدای کامپیوتر اقدام کرد.

تقویت صدای بلندگو کامپیوتر یکی از دغدغه‌ها کاربران است. در این مطلب روش های تقویت صدای لپ تاپ را برای شما بررسی کردیم. امیدواریم مطالب این بخش برای شما مفید بوده باشد و با خواندن آموزش تقویت صدای اسپیکر لپ تاپ به راحتی بتوانید صدای لپ تاپ و یا کامپیوتر خود را تقویت کنید.

برنامه تقویت کننده صدای لپ تاپ FxSound چگونه کار می‌کند؟

در ادامه مطلب چگونه صدای لپ تاپ خود را بالا ببرم؟ باید گفت که همان‌طور که می دانید FxSound تغییری در سخت افزارهای کامپیوتر یا لپ تاپ شما ایجاد نمی‌کند و صرفاً از طریق انجام پردازش بر روی صدا و فرستادن آن به کارت صدا مجازی، شدت بلندی و برخی ویژگی‌های آن را بهبود می‌بخشد.

چرا برنامه افزایش صدای هدفون در لپ تاپ FxSound بهتر از نمونه‌های دیگر است؟

بسیاری از برنامه های تقویت صدای لپ تاپ موجود یا حتی گزینه‌های داخلی مدیاپلیرهایی چون MP-C، قادر به تنظیم پویا شدت بلندی صدا نیستند. به همین دلیل هنگامی که صدای منبع یا فایل پخش شده شما ذاتاً بلند باشد، شاهد بروز پدیده‌های نامطلوبی چون خش خش بلندگو خواهید بود.

چرا صدای لپ تاپ من به اندازه کافی بلند نیست؟

لپ‌ تاپ‌ها اسپیکرهای مجزا ندارند و دارای اسپیکر داخلی هستند، به همین علت کیفیت و میزان بلندی صدای آن از حد معینی بالاتر نمی‌رود.

بهترین نرم افزار تقویت کننده صدای اسپیکر لپ تاپ یا کامپیوتر کدام است؟

برای بالا بردن صدای لپ تاپ برنامه‌های متعددی عرضه شده است. در همین رابطه می‌توان به برنامه تقویت صدای کامپیوتر FxSound اشاره کرده به طور پویا شدت بلندی و تقویت صدا را کنترل می‌کند، به همین دلیل تجربه بهتری خواهید داشت. همچنین نرم افزار Sound Booster و برنامه Fx Sound از دیگر اپلیکیشن‌های افزایش صدا است.

چرا صدای کامپیوتر ضعیف است؟

ضعیف بودن صدای کامپیوتر می‌توان دلایل مختلفی داشته باشد. آپدیت نبودن درایورها و جا نرفتن درست جک هدفون می‌تواند از عوامل ضعیف بودن صدای کامپیوتر باشد. برای بوست کردن صدا در ویندوز می‌توان از نرم افزار افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز استفاده کرد.

چرا صدای هدفون در لپ تاپ ضعیف است؟

از آنجایی که لپ تاپ دارای اسپیکر داخلی است و به طور مجزا اسپیکر ندارد صدای هدفون در لپ تاپ ضعیف است و از حد معینی بالاتر نمی‌رود. در این مطلب ما روش های افزایش صدای هدفون در ویندوز را بررسی کردیم. این مطلب را از دست ندهید.

چگونه صدای اسپیکر را در کامپیوتر افزایش دهیم؟

  1. دستگاه صوتی پیش فرض را بررسی کنید.
  2. اسپیکر خود را تمیز کنید
  3. ویندوز را به روز کنید

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه