تمیز کردن ماکروویو بدون زحمت و با وسایل داخل خانه!


تمیز کردن ماکروویو بدون زحمت و با وسایل داخل خانه!

بیشتر افراد روش درست پاک و ضدعفونی کردن ماکروویو را نمی‌دانند!

وقت صبح-پاک و ضدعفونی کردن ماکروویو بسیار راحت است اما بیشتر افراد به نادرستی این کار را انجام می‌دهند!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، ماکروویو خود را ماهی یک بار تمیز کنید و هر بار که میز آشپزخانه را پاک می‌کنید، قسمت بیرونی آن را پاک کنید. اگر متوجه لکه یا بو شدید، دفعات آن را افزایش دهید.

نحوه تمیز کردن مایکروویو با سرکه:

مرحله 1: یک مخلوط تمیز کننده سرکه درست کنید

یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو را با دو فنجان آب و دو قاشق غذاخوری سرکه پر کنید. در صورت تمایل، یک یا دو قطره اسانس را برای رایحه بهتر اضافه کنید. اگر سرکه ندارید می‌توانید بجای آن از آب لیموی تازه استفاده کنید. حتی می‌توانید این محلول را به لکه‌های درون ماکروویو اسپری کنید.

نکته: یک قاشق چوبی کوچک را به کاسه اضافه کنید یا یک خلال دندان در مخلوط قرار دهید. این امر از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند.

مرحله 2: مخلوط را در مایکروویو قرار دهید

مخلوط را در ماکروویو قرار دهید، در را ببندید و به مدت سه دقیقه در مایکروویو قرار دهید. سپس، اجازه دهید همه چیز به مدت 15 دقیقه دیگر بدون باز کردن در همان داخل بماند. این زمان انتظار به مایکروویو اجازه می‌دهد تا بخار بیشتری تولید کند که به از بین بردن لکه‌های چسبیده کمک می‌کند.

مرحله 3: مخلوط و سینی ماکروویو را بردارید

با استفاده از یک دستکش فر برای محافظت از دستان خود، کاسه را با احتیاط از مایکروویو خارج کرده و کنار بگذارید. محتویات آن را بیرون نریزید. همچنین سینی میز گردان را بردارید تا در سینک بشویید.

مرحله 4: فضای داخلی را پاک کنید

یک پارچه میکروفیبر تمیز را با مخلوط سرکه مرطوب کنید و قسمت داخلی ماکروویو را پاک کنید.

مرحله 5: سینی ماکروویو را بشویید

در سینک آشپزخانه، سینی مایکروویو را با مایع ظرفشویی، آب داغ و یک اسفنج تمیز کنید. آن را با یک حوله تمیز خشک کنید و دوباره در مایکروویو قرار دهید.

مرحله 6: فضای بیرونی را تمیز کنید

یک پاک کننده همه منظوره را روی یک پارچه تمیز اسپری کنید و قسمت بیرونی آن را پاک کنید. (هرگز چیزی را به طور مستقیم روی کنترل پنل اسپری نکنید.)

منبع: www.realsimple.com


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال عاشقانه خانم خواننده ممنوعه به عیسی آل کثیر ! / ابراز علاقه از جنس عشق !