پسکوف درباره دلایل امتناع کی یف از ادامه مذاکره در استانبول توضیح داد


پسکوف درباره دلایل امتناع کی یف از ادامه مذاکره در استانبول توضیح داد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، درباره دلایل امتناع کی یف از ادامه مذاکرات در استانبول، گفت که این به دلیل فشار مستقیم لندن بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا پس از نشست استانبول در سال 2022، مسکو واقعاً خواسته‌های جدیدی را به کی یف ارائه کرده که اوکراین با آن موافقت نکرد، به خبرنگاران گفت: "همه به خوبی می‌دانند که این سند در واقع پاراف شده بود و همه با توجه سخنان شرکت‌کنندگان در این مذاکرات در طرف اوکراینی به خوبی می‌دانند که دلیل امتناع اوکراینی‌ها از ادامه مذاکره و نهایی کردن کار بر روی سند مربوطه چه چیزی بوده است. این فشار مستقیم لندن بود. آقای اراخامی این را اعلام کرد. بقیه چیزها حدس و گمان است. پیشنهاد می کنم روی منابع اولیه تمرکز کنید".
در پایان نوامبر سال گذشته، دیوید آراخامیا رئیس فراکسیون حزب خدمتکار مردم به رهبری ولادیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) و عضو کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات در پارلمان این کشور گفت که درگیری های مسلحانه در اوکراین ممکن بود در بهار 2022 پایان یابد اما مقامات اوکراین با بی طرفی این کشور موافقت نکردند و پس از مذاکره با طرف روسی در استانبول، بوریس جانسون، نخست وزیر وقت بریتانیا از کی‌یف خواست که با فدراسیون روسیه چیزی امضا نکند و "فقط بجنگد".

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر