فیدان: ترکیه آماده ایفای نقش ضامن برای فلسطین است


فیدان: ترکیه آماده ایفای نقش ضامن برای فلسطین است

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ترکیه گفت، آنکارا در قبال فلسطین از بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ و راه حل دو دولتی حمایت می‌کند و آماده ایفای نقش به عنوان ضامن برای فلسطین است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (شنبه) ادعا کرد: چنانچه آنکارا به عنوان یک ضامن برای فلسطین عمل کند اسرائیل احساس آسودگی بیشتری خواهد کرد.

خبر مرتبط
فیدان: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

اقتصادنیوز: هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای هاکان فیدان اظهار کرد: «ما حامی بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ و راه‌حل دو دولتی هستیم. ترکیه آماده است تا به عنوان یک ضامن عمل کند. ما از همان ابتدا در این باره حرف زده‌ایم. در صورت ضمانت کردن ترکیه، هم اسرائیل و هم فلسطین احساس آسودگی خواهند داشت.»

خبر مرتبط
هشدار فیدان درباره سرایت جنگ/ رایزنی ترکیه و مصر درباره جنگ غزه و اسرائیل

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ترکیه از سفر رئیس‌جمهور مصر به آنکارا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و در دیدار با وزیر خارجه این کشور، درباره سرایت جنگ در جهان هشدار داد.

فیدان یک هفته پیش با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و سامح شکری، وزیر خارجه مصر که به ترکیه سفر کرده بودند دیدار کرد.

پیشتر یک رسانه عربی با اشاره به سفر هنیه به ترکیه گزارش داد آنکارا در تلاش است میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کند و جای مصر و قطر را بگیرد.

خبر مرتبط
رایزنی امیرعبداللهیان و هاکان فیدان در مورد آخرین تحولات منطقه

اقتصادنیوز: در تماس تلفنی هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کانال وساطت ترکیه به‌طور مستقیم تحت اشراف و نظارت رجب طیب اردوغان خواهد بود و او از طریق روابط خود تلاش خواهد کرد که به توافقی نهایی برای پایان دادن به جنگ غزه دست یابد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟