چالش جدید اوکراین در جنگ/ آمریکا هم نتوانست کاری کند


چالش جدید اوکراین در جنگ/ آمریکا هم نتوانست کاری کند

اقتصادنیوز: نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهمترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست و گفت که ارائه مهمات به کی‌یف از سوی غرب نمی‌تواند این وضعیت را جبران کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ولودمیر اولنیک» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی‌تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

خبر مرتبط
بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین چه میلیارد دلار می‌ارزد؟

اقتصادنیوز: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

خبر مرتبط
آمریکا پشت اوکراین را خالی کرد؟/ واشنگتن سامانه پاتریوت به کی‌یف نمی‌دهد

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، واشنگتن حاضر نیست خطر تضعیف امنیت خود را به جان بخرد، اما به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا، ناتو و سایر شرکای خود را تحت فشار قرار دهد تا توانمندی‌های دفاع هوایی خود را با کی‌یف به اشتراک بگذارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

آمریکا به تازگی پس از ماه‌ها کشمکش با نمایندگان مخالف تداوم حمایت ها از اوکراین در کنگره، از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری بسته حمایت خارجی شامل کمک ها به کی‌یف در بحبوحه پیش روی سریع روسیه خبر داده بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل