وزارت بهداشت تعداد پزشکان را افزایش دهد


وزارت بهداشت تعداد پزشکان را افزایش دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودن پزشک عمومی و پزشک متخصص در تمام مراکز درمانی کشور نیاز ضروری است،گفت: در این زمینه نباید بین مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تفاوتی وجود داشته باشد.

وزارت بهداشت تعداد پزشکان را افزایش دهد

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره علت توزیع نامتناسب پزشک متخصص و فوق تخصص در شهرستان‌ها و مناطق محروم کشور گفت: نظام ارجاع باید در کشور ما به درستی ابلاغ و اجرا شود تا مشکلات مردم در تمام حوزه‌ها مثل دسترسی به پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و .... را برطرف کند. وی در ادامه بیان کرد: بودن پزشک عمومی و پزشک متخصص در تمام مراکز درمانی کشور نیاز ضروری است و در این زمینه نباید بین مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تفاوتی وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد: باید مشکلات در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی کشور را در مرحله اول برطرف کنیم و در مرحله بعد جذب پزشک را در کشور افزایش دهیم و برای ماندگاری آن‌ها در شهرستان ها هم اقدامی عاجل کنیم. نیک بین با بیان اینکه تا کی مردم در شهرستان ها باید برای دسترسی به پزشک متخصص مجبور به مسافرت شوند توضیح داد: مردم ما در شهرستان ها با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند و به این دلیل نه تنها زمان، هزینه و مسافت بیشتری را طی می کنند بلکه جانشان هم به خطر می افتد.


این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: تعداد دانشگاه‌ها، استاد و مسائل آموزشی نیز باید توسط وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این و در مرحله بعد باید بر تعداد پزشکان افزوده شود. نیک بین در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر مشکل عمده ما تجمع پزشکان متخصص در مراکز استان‌ها است.

دولت باید به قانون مصوب شده خودش برای تامین پزشکان متخصص در مناطق محروم عمل کند. در حوزه انتخابیه من پزشک متخصص و ارتوپد داریم که در بردسکن مامور به خدمت است ولی در مشهد طبابت می‌کند و به این محل مراجعه نمی‌کند. دوستان وزارت بهداشت در شهرستان باید به این افراد فشار بیاورند که در محل ماموریت خود خدمت نمایند./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر