آغاز عملیات پلیس فتا علیه «تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات» در فضای مجازی


آغاز عملیات پلیس فتا علیه «تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات» در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا علیه «تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات» و همچنین «ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» طی سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)سردار وحید مجید در تشریح جزئیات این خبر گفت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی، صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران درخواست که ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به این پلیس تخصصی گزارش کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل