پارک علم و فناوری کرمانشاه تولید کننده اولین انیمیشن کاملا ایرانی شاهنامه


پارک علم و فناوری کرمانشاه تولید کننده اولین انیمیشن کاملا ایرانی شاهنامه

مدیر عامل شرکت بلند اندیشه آوازا گفت: بعنوان اولین تولید کننده انیمیشن های کاملا ایرانی شاهنامه در کشور کارآفرینی در حوزه علوم انسانی با کمک صنایع فرهنگی را مورد تاکید داریم.به گزارش سیناپرس از روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه،...

مدیر عامل شرکت بلند اندیشه آوازا گفت: بعنوان اولین تولید کننده انیمیشن های کاملا ایرانی شاهنامه در کشور کارآفرینی در حوزه علوم انسانی با کمک صنایع فرهنگی را مورد تاکید داریم.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، دکتر مریم رحمانی مدیر عامل شرکت بلند اندیشه آوازا اظهار کرد:شرکت بلند اندیشه آوازا با نام تجاری زیپک از شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه است که با ایده محوری تولید انیمیشن و موشن گرافی از داستان های بومی و ملی شکل گرفته است و در حال حاضر بر تولید داستان های شاهنامه متمرکز است.
رحمانی در ادامه خاطر نشان کرد: در بازار با کاستی محتوای متناسب با نیازهای جامعه ایران و فرهنگ ایرانی روبرو هستیم. ما محتوایی برگرفته از فرهنگ و ‌اندیشه بومی و ملی را با توجه به نیازهای و ذائقه جامعه امروز، بازآفرینی می کنیم و در قالب صنایع فرهنگی شامل انیمیشن، کتاب صوتی، کتاب کاغذی و ‌دیجیتال و… ارائه می کنیم.
وی تصریح کرد: در پارک علم و فناوری به دلیل گردهمایی شرکت هایی که خلاقیت و نوآوری دارند، فضای مناسبی برای اشتراک تجربه و ایده بین شرکت ها وجود دارد. از سویی حمایت هایی که به شکل مشاوره های کسب و کار و‌ مالیاتی و … انجام می شود بسیار مهم است. به طوری کلی حمایت ها، نمایشگاه ها و مشاوره ها در کنار هم مسیری را فراهم می کنند که ایده محوری و خلاقیت افراد به سمت تجاری سازی حرکت کند.
رحمانی به چالش های حوزه فعالیت استارت آپی اشاره کرد و گفت: عدم شناخت از نیاز بازار، کمبود سرمایه اولیه و نیروی انسانی، نوسان هر روزه بازار، تحریم ها و ایجاد موانع در تعاملات بین المللی از جمله اصلی ترین مشکلات شرکت های نوپا در استان و کشور است.
رحمانی با تاکید بر اهمیت نفوذ فناوری های هوش مصنوعی در ابعاد مختلف زندگی انسان ها گفت: بی گمان هوش مصنوعی به سرعت مسیر رشد و نمو خود را می پیماید. در کشور ما نیز در حال حاضر هوش مصنوعی تاثیر گذار است، اما تعیین کننده یا تغییر دهنده مسیر تولید نیست. اما از منظر جهانی بی گمان هوش مصنوعی در ارتقاء کیفیت و برجستگی های تولید نقش مهمی را ایفا می کند.
وی اظهار داشت: به نظر می رسد تنها نقطه ای که هوش مصنوعی پاسخگوی آن نیست تولید محتوا است که ظرایف و عواطف و خرد انسانی را در خود منعکس می کند. هوش مصنوعی می تواند محتوا تولید کند اما خرد، ذوق و تفاوت های فردی در خلق اثر را برنمی تابد.
رحمانی در خاتمه تاکید کرد: در حوزه محصولات فرهنگی، می بایست به تشخص های فرهنگی در تولید توجه شود. آمار کشورهای پیشرفته در تولید و درآمدزایی از محصولات فرهنگی نشان می دهد به همان اندازه که هر کشوری به ویژگی های فرهنگ بومی و ملی خود در تولید توجه کرده و از کپی برداری دوری کرده است، به همان اندازه در بازار بین المللی موفق تر بوده است.

No tags for this post.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد 20 اردیبهشت + فیلم