هشدار صنعاء به واشنگتن درباره تاوان سنگین هرگونه «حماقت احتمالی»


هشدار صنعاء به واشنگتن درباره تاوان سنگین هرگونه «حماقت احتمالی»

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن امروز شنبه به واشنگتن درباره اقدامات خصمانه علیه کشورش هشدار داد و اعلام کرد که آمریکا باید عواقب هرگونه حماقتش را بپذیرد.

هشدار صنعاء به واشنگتن درباره تاوان سنگین هرگونه «حماقت احتمالی»

به گزارش راهبرد معاصر، «به عنوان یک مرد صلح به آمریکا توصیه می‌کنم پیش از اینکه افکار شکست خورده‌اش، آن را وارد جهنمی طولانی مدت کند، به رویکردهای خصمانه‌اش پایان دهد». این بخشی از پیام معاون وزیر امور خارجه در دولت نجات ملی یمن حسین العزی خطاب به واشنگتن است که در شبکه اجتماعی X منتشر کرد. وی نوشت که «ما از اقدامات خصمانه‌ای که واشنگتن در حال برنامه‌ریزی است آگاهیم و از این پس آن را مسؤول عواقب حماقت احتمالی خود علیه یمن می‌دانیم. زیرا ممکن است حتی یک راه امن در منطقه پیدا نکند و منافع آن یک هدف پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».


این در حالی است که نیروهای مسلح یمن همچنان در حمایت از غزه و با هدف توقف جنایات تل‌آویو در نوار غزه، کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریاهای سرخ و مکران (عربی) و اقیانوس هند هدف قرار می‌دهند و در پاسخ به حملات ائتلاف آمریکایی - انگلیس به یمن، کشتی‌های این کشور را نیز در امان نمی‌گذارند. جمعه شب سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک کشتی نفتی انگلیسی با موشکهای مناسب در دریای سرخ خبر داد.


پدافند هوایی یمن نیز موفق شد یک پهپاد «ام‌کیو-۹» متعلق به ارتش آمریکا را در آسمان صعده سرنگون کند.


د چنین فضایی دولت نجات ملی یمن اعلام می‌کند که ایالات متحده آمریکا پس از ناکامی در بازدارندگی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ، تلاش دارد تا ایادی داخلی خود را برای بی ثبات کردن یمن بسیج کند./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی تلخ از آرمین زارعی که طرفدارانش را دلواپس کرد/ تصویر