با این ابزار ساده دیگر از اعمال خمیر حرارتی بر روی CPU هراس نداشته باشید


با این ابزار ساده دیگر از اعمال خمیر حرارتی بر روی CPU هراس نداشته باشید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در زمان خرید سیستم جدید با آن روبرو می‌شوند، چگونگی اعمال کردن یک لایه مناسب از خمیر حرارتی بر روی پردازنده است. خوشبختانه، یک محصول بسیار ساده اما کاربردی برای کمک به این دسته از مصرف‌کنندگان طراحی شده است که...

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در زمان خرید سیستم جدید با آن روبرو می‌شوند، چگونگی اعمال کردن یک لایه مناسب از خمیر حرارتی بر روی پردازنده است. خوشبختانه، یک محصول بسیار ساده اما کاربردی برای کمک به این دسته از مصرف‌کنندگان طراحی شده است که اعمال ترمال پیست را بسیار آسان‌تر می‌کند.

این محصول جدید X-Apply نام دارد و با این هدف طراحی شده است تا مقدار مناسبی خمیر حرارتی را با الگوی ایده‌آل بر روی CPU اعمال کرد. این ابزار یا به طور دقیق‌تر شابلون، پخش کردن خمیر را هم آسان می‌کند و شانس نشت خمیر به اطراف سوکت را کاهش می‌دهد.

شابلون خمیر حرارتی برای CPU

با وجود اینکه اغلب روش‌های پخش کردن و اعمال ترمال پیست جواب می‌دهد، اما برخی از آن‌ها می‌توانند باعث پخش نشدن یکنواخت خمیر شوند و برخی قسمت‌های حرارت پخش کن بدون خمیر باقی می‌ماند که مطلوب نیست. شابلون X-Apply می‌تواند این مشکل را به سادگی برطرف کند.

این شابلون خمیر را در فواصل و مقدار مشخصی پخش می‌کند که به نظر می‌رسد پس از قرار گرفتن کولر بر روی CPU، موجب پوشش کامل سطح حرارت پخش کن شود.

در همین رابطه بخوانید:

- خمیر سیلیکون چیست + انواع، کاربرد و نحوه استفاده از خمیر حرارتی
- بهترین خمیر سیلیکون (حرارتی) برای CPU چه ویژگی‌هایی دارد؟
- نسل بعدی خمیر حرارتی با الهام از لاک ناخن توسط آلمانی‌ها ابداع شد (+عکس)

با این ابزار ساده دیگر از اعمال خمیر حرارتی بر روی CPU هراس نداشته باشید

شابلون X-Apply هنوز به صورت تجاری عرضه نشده است اما در آینده نزدیک برای سوکت‌های AM5، LGA1700 و LGA1851 در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. همچنین این محصول یک نسخه دیگر به نام X-Apply X خواهد داشت که به کاربر امکان برش دادن آن برای تقریباً تمامی CPU ها را می‌دهد. در حال حاضر چیزی درباره قیمت این محصول کاربردی نمی‌دانیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان