مشخصات و بنچمارک‌های پردازنده Core Ultra 200V اینتل افشا شد


مشخصات و بنچمارک‌های پردازنده Core Ultra 200V اینتل افشا شد

به تازگی اولین اطلاعات از پردازنده Core Ultra 200V اینتل به بیرون درز کرده است. این پردازنده که روی نسل بعدی لپ تاپ HP Spectre x360 تست شده از عملکرد قدرتمند پردازنده گرافیکی Core Ultra 200V حکایت دارد. در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار با...

به تازگی اولین اطلاعات از پردازنده Core Ultra 200V اینتل به بیرون درز کرده است. این پردازنده که روی نسل بعدی لپ تاپ HP Spectre x360 تست شده از عملکرد قدرتمند پردازنده گرافیکی Core Ultra 200V حکایت دارد. در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار با مشخصات و بنچمارک‌های منتشر شده از این پردازنده لپ‌تاپی بیشتر آشنا می‌شویم.

به نظر می‌آید که HP نسل بعدی لپ‌تاپ‌های Spectre x360 خود را به پردازنده Core Ultra 200V مجهز کرده است. پردازنده‌ای از سری Lunar Lake اینتل که در بنچمارک‌های گرافیکی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.

مشخصات و بنچمارک‌های پردازنده Core Ultra 200V اینتل افشا شد

اینتل نسل بعدی اواخر سال جاری میلادی پردازنده‌های Lunar Lake خود را تحت خانواده Core Ultra 200V معرفی خواهد کرد. در همین رابطه شاهد افشای بنچمارک‌ها و مشخصات این پردازنده روی لپ تاپ Spectre x360 اچ پی هستیم.

این تراشه با 32 گیگابایت حافظه داخلی و توان TDP در حدود 17 وات مشاهده و با حافظه رم LPDDR5 همراه شده است. نکته مهم در این بنچمارک‌ها عملکرد فوق‌العاده پردازنده‌ گرافیکی Xe2-LPG این تراشه با 56 واحد اجرایی است.

این پردازنده گرافیکی با 7 هسته Xe همراه شده و فرکانس هسته‌های آن به 1.85 گیگاهرتز می‌رسد و دارای 8 مگابایت حافظه کش L2 است. علی رغم کاهش تعداد EUها شاهد افزایش دو برابری عملکرد گرافیکی این پردازنده نسبت به نسل‌های قبلی هستیم.

گرافیک iGPU پردازنده‌های Meteor Lake و Arrow Lake در بنچمارک SiSoftware Sandra GPGPU حدود 1000 امتیاز کسب کرده‌اند و این در حالی است که پردازنده Lunar Lake مورد اشاره بیش از 2100 امتیاز به دست آورده است.

پیش از این اعلام شده بود که پردازنده‌های Lunar Lake اینتل دارای 8 هسته شامل 4 هسته P با معماری Lion Cove و 4 هسته LP-E با معماری Crestmont در کنار iGPUهای Arc Xe2-LPG در حداکثر 8 پیکربندی Xe-Core خواهند بود. انتظار می‌رود این پردازنده‌ها در اواخر سال جاری میلادی معرفی شده و در نیمه اول سال 2025 به دست کاربران برسد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی