ورود رسمی کالرفول به بازار مینی پی‌سی با نخستین محصول مجهز به پردازنده Core i5-12450H


ورود رسمی کالرفول به بازار مینی پی‌سی با نخستین محصول مجهز به پردازنده Core i5-12450H

کالرفول امروز با انتشار مطلبی در وب سایت خود اعلام کرد که وارد بازار مینی پی‌سی‌ها شده است. این شرکت همچنین امروز از نخستین محصول خود در این رده رونمایی کرد. این مینی پی‌سی که CMNH01-12450 نام دارد از یکی از پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل یعنی...

کالرفول امروز با انتشار مطلبی در وب سایت خود اعلام کرد که وارد بازار مینی پی‌سی‌ها شده است. این شرکت همچنین امروز از نخستین محصول خود در این رده رونمایی کرد. این مینی پی‌سی که CMNH01-12450 نام دارد از یکی از پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل یعنی Core i5-12450H بهره می‌برد. جزییات بیشتر از این مینی‌ پی‌سی را در ادامه این مطلب بخوانید.

شرکت کالرفول ساعتی پیش با معرفی محصول جدیدی با عنوان CMNH01-12450 ورود خود به بازار مینی‌ پی‌سی‌ها را اعلام کرد. این شرکت برای نخستین محصول خود در این رده پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake-H45 را انتخاب کرده است که شاید از نظر بسیاری از کاربران محصولی قدیمی محسوب شود. قرار است این مینی‌ پی‌سی به پردازنده هشت هسته‌ای Core i5-12450H مجهز شود. این در حالی است که در ماه‌های اخیر شاهد عرضه بسیاری از این محصولات با پردازنده‌های Core Ultra اینتل و APU‌های Ryzen 7000/8000 شرکت AMD بوده‌ایم.

ورود رسمی کالرفول به بازار مینی پی‌سی با نخستین محصول مجهز به پردازنده Core i5-12450H

براساس گزارش Videocardz، مینی پی‌سی CMNH01-12450 از پردازنده هشت هسته‌ای Core i5-12450H بهره می‌برد که دارای چهار هسته با عملکرد عالی (از نوع P) و همچنین چهار هسته با بازدهی انرژی عالی (از نوع E) است. سرعت این پردازنده می‌تواند در بهترین حالت به 4.4 گیگاهرتز برسد. اگرچه کالرفول می‌توانست برای این محصول خود پردازنده قدرتمندتری را انتخاب کند اما به نظر می‌رسد با هدف کاهش قیمت و عرضه این مینی پی‌سی به عنوان محصولی اقتصادی این تصمیم گرفته شده است. از سوی دیگر باید گفت در حال حاضر دسترسی به پردازنده‌های نسل قبل اینتل راحت‌تر از پردازنده‌های نسل جدید آن است.

کالرفول همچنین برای این مینی پی‌سی خود بردهای کنترل شبکه با پهنای باند 2.5 GbE را در نظر گرفته است. پشتیبانی از حافظه‌های اس اس دی PCIe Gen4 و همچنین حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم DDR4-3200 از دیگر قابلیت‌های قابل توجه این محصول است. درون این مینی پی‌سی فضا و یک پورت M.2 برای اتصال به کارت‌های شبکه وای‌فای در نظر گرفته شده است اما به نظر می‌رسد قرار نیست این بردها به صورت پیش‌فرض در دسترس کاربران قرار بگیرد.

پشتیبانی از ارتباط بلوتوث 5.1 و وای فای با دو فرکانس 2.4 و 5.0 گیگاهرتز، دو پورت USB 3.2 Gen2، دو پورت USB 2.0، یک پورت HDMI، یک Display Port، یک درگاه USB Type C با قابلیت شارژ سریع، جک صوتی 3.5 میلی‌متری، سیستم خنک کننده مبتنی بر دو فن مجزا برای پردازنده و حافظه SSD و سیستم عامل ویندوز 11، دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این مینی پی‌سی را تشکیل می‌دهند. کالرفول هنوز زمان عرضه و قیمت این محصول خود را اعلام نکرده است.

ورود رسمی کالرفول به بازار مینی پی‌سی با نخستین محصول مجهز به پردازنده Core i5-12450H

کالرفول اعلام کرده است که در آینده نزدیک محصولاتی را در این رده عرضه می‌کند که دارای پردازنده‌های جدیدتر و قدرتمندتری همچون Core Ultra 5 125H اینتل و AMD Ryzen 7 8845H هستند. این پردازنده اینتل دارای 14 هسته پردازشی است و با در اختیار داشتن چهار هسته با عملکرد عالی و 8 هسته با مصرف انرژی عالی و همچنین دو هسته LP می‌تواند عملکرد این مینی‌ پی‌سی را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد. پردازنده AMD انتخاب شده برای این محصول نیز دارای هشت هسته Zen4 است و با مصرف انرژی در حدود 45 وات می‌تواند به ارتقای عملکرد این مینی پی سی کالرفول کمک زیادی کند.

این دو پردازنده همچنین دارای گرافیک یکپارچه قدرتمندتری هستند که کار اجرای بازی‌ها و نرم افزارهای گرافیکی را هم ساده‌تر می‌کنند. پردازنده Core Ultra 5 125H دارای هفت هسته Xe است و در سمت دیگر در پردازنده Ryzen 7 8845H نیز می‌توان به 12 واحد پردازش RDNA 3 دست پیدا کرد. انتظار می‌رود این مینی پی‌سی‌های کالرفول ظرف ماه‌های آینده روانه بازار شوند. ممکن است در نمایشگاه کامپیوتکس شاهد رونمایی از این محصولات باشیم.

کالرفول با معرفی این مینی پی‌سی وارد بازاری پر رقابت شده است که سال‌هاست بسیاری از برندهای شناخته شده محصولات گوناگونی را در آن عرضه کرده‌اند. بسیاری از این محصولات دارای قیمت جذابی نیز هستند که همین موضوع کار را برای این شرکت سخت‌تر می‌کند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز