کوالکام بازهم تقلب کرد؟ تردید جدی درباره امتیازهای Snapdragon X Elite


کوالکام بازهم تقلب کرد؟ تردید جدی درباره امتیازهای Snapdragon X Elite

اگر نتایج بنچمارک‌های کوالکام شما را هم مجذوب پردازنده Snapdragon X Elite کرده بود، ممکن است بخواهید کمی بیشتر فکر کنید. بر اساس یک گزارش، شرکای کوالکام قادر نیستند به کارایی مورد ادعای این کمپانی دست پیدا کنند که شائبه تقلب یا دستکاری نتایج را...

اگر نتایج بنچمارک‌های کوالکام شما را هم مجذوب پردازنده Snapdragon X Elite کرده بود، ممکن است بخواهید کمی بیشتر فکر کنید. بر اساس یک گزارش، شرکای کوالکام قادر نیستند به کارایی مورد ادعای این کمپانی دست پیدا کنند که شائبه تقلب یا دستکاری نتایج را مطرح می‌کند.

جالب اینکه مهندسان کوالکام در توجیه اختلاف فاحش نتایج بنچمارک‌های مستقل با اعداد رسمی مدعی شده اند علت آن بهینه نبودن ویندوز برای ARM و همچنین دفع نامناسب گرما است.

تردید درباره نتایج رسمی پردازنده Snapdragon X Elite کوالکام

در این گزارش ادعا شده دو OEM یا سازنده بزرگ لپ‌تاپ و همچنین یک منبع در خود کوالکام، به SemiAccurate گفته اند آنها قادر نیستند همان نتایج ادعا شده درباره چیپست Snapdragon X Elite را کسب کنند. حتی گفته شده نتایج واقعی تا ۵۰ درصد ضعیف‌تر از آن چیزی است که کوالکام ادعا کرده بود.

کوالکام بازهم تقلب کرد؟ تردید جدی درباره امتیازهای Snapdragon X Elite

هرچند اسامی سازندگان مورد ادعا فاش نشده است، اما SemiAccurate می‌گوید هر دو آنها جزو سازندگان درجه یک لپ‌تاپ هستند، بنابراین به نظر نمی‌رسد مشکل آنها بی تجربگی باشد. بر همین اساس به نظر می‌رسد نتایج رسمی کوالکام در شرایط عادی قابل دست‌یابی نباشد که احتمال تقلب یا ارائه نتایج به دست آمده در شرایط غیر معمول را مطرح می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بررسی‌های مستقل شگفتی ساز شد؛ قوی‌تر از Radeon 780M
- بنچمارک‌های تازه از پردازنده Snapdragon X Elite کوالکام؛ قدرت‌نمایی در هوش مصنوعی
- تراشه Snapdragon X Elite می‌تواند بازی بالدرز گیت 3 را به خوبی اجرا کند [تماشا کنید]

در صورت صحت این ادعاها، مطمئناً می‌تواند عواقب جدی برای اعتبار کوالکام در پی داشته باشد. یکی از سازنده‌های مورد بحث گفته نتایج مورد ادعای کوالکام با تنظیمات و شرایطی که این کمپانی می‌گوید، قابل کسب نیست. اما آیا کوالکام بازهم تقلب کرده است؟ بهتر است منتظر جزئیات بیشتر بمانیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق