غوغا در گوشی‌های آیفون با مدل‌های هوش مصنوعی OpenELM اپل


غوغا در گوشی‌های آیفون با مدل‌های هوش مصنوعی OpenELM اپل

اپل به تازگی از مدل‌های هوش مصنوعی خودش رونمایی کرده است. OpenELM را می‌توان جدیدترین مدل هوش مصنوعی اپل دانست که قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی را به گوشی‌های آیفون اضافه کند و به رقابت با ابزارهای هوش مصنوعی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و گوگل...

اپل به تازگی از مدل‌های هوش مصنوعی خودش رونمایی کرده است. OpenELM را می‌توان جدیدترین مدل هوش مصنوعی اپل دانست که قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی را به گوشی‌های آیفون اضافه کند و به رقابت با ابزارهای هوش مصنوعی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و گوگل بپردازد. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

مهندسان اپل به تازگی از مدل هوش مصنوعی OpenELM رونمایی کردند که مجموعه‌ای از چهار مدل زبانی بسیار کوچک است. اپل اطلاعاتی را درباره مدل هوش مصنوعی OpenELM منتشر کرده است.

از جمله قابلیت‌های این مدل می‌توان به کمک به کاربران برای نوشتن ایمیل اشاره کرد. اپل اعلام کرده که این مدل‌ها منبع باز بوده و توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. مدل OpenELM در چهار اندازه مختلف شامل 270 میلیون پارامتر، 450 میلیون پارامتر، 1.1 میلیارد پارامتر و 3 میلیارد پارامتر عرضه شده است.

غوغا در گوشی‌های آیفون با مدل‌های هوش مصنوعی OpenELM اپل

برای درک مفهوم پارامترها باید گفت که این گزاره به تعداد متغیرهایی اشاره دارد که یک مدل می‌تواند آن‌ها را درک کند. در مقام مقایسه می‌توان به مدل هوش مصنوعی Phi-3 مایکروسافت اشاره کرد که دارای 3.8 میلیارد پارامتر بوده و مدل Gemma گوگل نیز از 2 میلیارد پارامتر بهره می‌برد.

از طرف دیگر اجرا و راه‌اندازی مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی ارزان‌تر تمام شده و روی دستگاه‌هایی مانند گوشی و لپ تاپ نیز قابل استفاده‌اند. مدیر عامل اپل، پیش از این گفته بود که این شرکت ویژگی‌های هوش مصنوعی را به دستگاه‌های آیفون می‌آورد.

با این حال اپل هنوز جزئیات مربوط به نحوه استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های آیفون را به اشتراک نگذاشته است. اپل تاکنون مدل‌های هوش مصنوعی دیگری را منتشر کرده‌ است اما هنوز هیچ مدل هوش مصنوعی پایه‌ای توسط کوپرتینویی‌ها برای استفاده تجاری منتشر نشده است.

بر اساس گزارش‌های theregister اپل ظاهراً قصد دارد با iOS 18 قابلیت‌های هوش مصنوعی را به کاربران آیفون ارائه کند. اوایل این هفته در گزارشی گفته شده بود که هوش مصنوعی iOS 18 از نظر سرعت و حریم خصوصی نسبت به رقبای اپل برتری دارد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این سگ هر روز سوار مترو میشد/ شخصی او را دنبال کرد، و متوجه موضوع دردناکی شد و به پلیس ...