تداوم اعتراضات دانشجویی گسترده در آمریکا از سوی حامیان فلسطین


اعتراضات حامی فلسطین در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های ایالات مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد.

تداوم اعتراضات دانشجویی گسترده در آمریکا از سوی حامیان فلسطین

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی آغاز دور جدیدی از اعتراضات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، طی روزهای گذشته، تجمعات اعتراضی دیگری از سوی جنبش‌های دانشجویی مختلف در دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیا برگزار شد.
به گزارش لس‌آنجلس تایمز، در دانشگاه برکلی کالیفرنیا، دانشجویان معترض، ده‌ها چادر در محوطه دانشگاه برپا کرده و از دانشگاه خواستند تا از هرگونه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مربوط به تولیدکنندگان تسلیحات مرتبط با جنگ رژیم اسرائیل در غزه صرف‌نظر کند.
اعتراضات برگزار شده، نیروهای پلیس آمریکا و دانشجویان را شدیدا مقابل هم قرار داده است و بر روند تشدید یهودستیزی در جریان تداوم جنگ غزه در فلسطین افزوده است.
در همین رابطه مسوولان دانشگاه دیگری در هامبولت کالیفرنیا کلاس‌های دانشگاه را به صورت موقت تعطیل و عنوان کردند کلاس‌ها در شرایط فعلی به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. این اقدام تحت تاثیر تجمعات اعتراضی دانشجویان صورت گرفت.
دانشجویان دلیل برپا کردن چادر در محوطه دانشگاه‌ها را اعلام همدردی با فلسطینی‌ها عنوان کرده‌اند که اکنون تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی، ماه‌هاست که در شرایط اسفناک و در چادر زندگی می‌کنند.
در عین حال، ناآرامی‌ها به بیش از 12 دانشگاه آمریکایی دیگر هم گسترش پیدا کرده است و دانشجویان در حمایت از حقوق مردم فلسطین، اقدامات اعتراضی گسترده‌ای به راه انداخته‌اند.
شروع اعتراضات جدی دانشجویان از دانشگاه کلمبیا در نیویورک بود و رفته رفته این اعتراضات حامی فلسطین به سایر دانشگاه‌های دیگر آمریکا هم سرایت کرد. ییل، ام‌آی‌تی، تافتس،میشیگان و برکلی از جمله این موارد هستند./فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قاصدک