استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد


استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

به گزارش رکنا، طاهر درودی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تقریبا معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی...

به گزارش رکنا، طاهر درودی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تقریبا معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع‌ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از یک هزار و 450 زائر بالای 80 سال، 92 نفر زیر 18 سال، 9 هزار و 489 نفر بین 70 تا 80 سال سن دارند.

درودی در خصوص داروهای مورد نیاز بیان کرد: زائران می‌بایست در سفر حج داروهایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشند، البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته‌بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال‌ احمر ایران در عربستان سعودی است.بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد


استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا