مقایسه مصرف برق کولر گازی و آبی


مقایسه مصرف برق کولر گازی و آبی

هر کدام از این دو سیستم مزایا و معایب خاص خود را دارند، و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب، مصرف برق آنهاست. در این مطلب، به بررسی دقیق‌تر مصرف برق کولر گازی و تفاوت آن با کولر آبی...

هر کدام از این دو سیستم مزایا و معایب خاص خود را دارند، و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب، مصرف برق آنهاست. در این مطلب، به بررسی دقیق‌تر مصرف برق کولر گازی و تفاوت آن با کولر آبی می‌پردازیم و شما را با جزئیات این دو سیستم سرمایشی آشنا می‌کنیم.

کولر گازی چقدر برق مصرف می‌کند؟

به طور کلی نمی‌توان دقیق میزان مصرف این محصولات را عنوان کرد و بستگی دارد که چه برند، چه مدل و چه توانی را خریداری کرده باشید. به طور کلی اما می‌توان گفت که مصرف برق کولر گازی نسبت به کولر آبی مشابه بین ۴ تا ۶ برابر بیشتر است. پس در واقع کولر گازی به شکل قابل توجهی مصرف برق را افزایش می‌دهد.

البته که از طریق رعایت کردن برخی از موارد می‌توان میزان مصرف برق کولر گازی را به شکل قابل توجهی کاهش داد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد ولی قبل از آن باید در نظر داشته باشید که در صورت خرید کولر آبی میزان مصرف برق به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند ولی قطعا مصرف آب بالا می‌رود و شما باید قبض سنگین‌تری را پرداخت کنید.

مقایسه مصرف برق کولر گازی و آبی

چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم؟

بهتر است بدانید که قیمت کولر گازی نسبت به کولر آبی بیشتر است ولی موضوع اصلی که کاربران را نگران می‌کند، میزان مصرف برق این محصولات است. در ادامه مواردی را برای کاهش مصرف برق کولر گازی عنوان خواهیم کرد.

  • کولر گازی بخرید که مصرف انرژی بهینه‌تری داشته باشد. برای چک کردن این موضوع تنها کافی است به برچسب موجود به روی محصول توجه کنید. طبق انتظار A و A+ کمترین مصرف را دارند.
  • کولر گازی را زیر سقف نصب نکنید و آن را پایین‌تر بیاورید تا بی‌دلیل هوای زیر سقف سرد نشود.
  • شرایط خانه را از نظر عایق بودن در و پنجره مورد بررسی قرار دهید. هرچقدر سرمای بیشتری به بیرون از خانه راه پیدا کند، کولر گازی مجبور می‌شود برای رسیدن به یک دمای مشخص بیشتر فعالیت کند.
  • کولر گازی اینورتر مصرف برق کمتری دارد؛ چرا که این نوع موتور قدرت و سرعت را به شکل دقیق کنترل می‌کند تا میزان برق کمتری مورد استفاده قرار بگیرد.
  • در ساعت اوج مصرف (۱۱ تا ۱۶) بهتر است که حداقل کولر را به روی حالت تند قرار ندهید.
  • دمای کولر گازی را به روی ۲۶ یا ۲۵ قرار دهید. هرچقدر این دما را پایین‌تر بیاورید مصرف برق نیز افزایش پیدا می‌کند.

کولر آبی جایگزین خوبی برای کولر گازی است؟

شاید پیش خودتان تصور کنید که به دلیل هزینه برق کولر گازی، بهتر است به سراغ کولر آبی بروید، اما باید یک نکته مهم را در نظر داشته باشید. درست است که مصرف برق کولر آبی کمتر است ولی این محصول نیز معایب خودش را دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مقایسه مصرف برق کولر گازی و آبی

  • کولر آبی به شکل مستقیم و برعکس کولر گازی، هوای خارج از خانه را به داخل انتقال می‌دهد.
  • کولر آبی رطوبت زیادی تولید می‌کند که این باعث رشد قارچ و برخی از مشکلات تنفسی می‌شود.
  • کولر آبی برای محیط‌هایی با هوای مرطوب مانند شمال یا جنوب کشور کارایی ندارد.
  • مصرف آب در این محصولات باعث افزایش هزینه قبض برق و همچنین از بین رفتن منابع آب می‌شود.
  • شما نیاز دارید تا هر سال پوشال‌ها را عوض کنید.
  • کولر آبی بسیار کندتر هوا را خنک می‌کند.

خرید کولر از تکنولایف

با در نظر داشتن قیمت انواع کولر آبی و گازی و همچنین تفاوت‌هایی که بین آن‌ها وجود دارد باید یکی از آن‌ها را برای خرید انتخاب کنید. فارغ از این که انتخاب شما کدام گزینه باشد، در تکنولایف می‌توانید به تنوع بالایی از کولر آبی و گازی دسترسی داشته باشید و این محصولات را با بهترین قیمت و البته تضمین اصالت و سلامت کالا خریداری کنید. پس از خرید کولر گازی یا کولر آبی مد نظرتان، کالا با سرعت بالایی برای شما ارسال شده و درب منزل تحویل داده خواهد شد.


مقایسه مصرف برق کولر گازی و آبی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قاصدک