یورش نظامیان اسرائیل به کرانه باختری و قدس/ درگیری مبارزان فلسطینی در 5 منطقه


یورش نظامیان اسرائیل به کرانه باختری و قدس/ درگیری مبارزان فلسطینی در 5 منطقه

بامداد امروز نظامیان اسرائیلی به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس یورش بردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نظامیان اشغالگر بامداد امروز (چهارشنبه) به شهرک «عناتا» در شمال شرق قدس یورش بردند و شماری از ساکنان آن را بازداشت کردند.

شهرک «کفرنعمه» در غرب رام الله، شهرک «المغیر» در شمال شرق رام الله، شهرک «یعبد» در جنوب غرب جنین، شهرک «عقربا» در جنوب نابلس و شهر «حلحول» در شمال الخلیل نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست بودند. نظامیان اشغالگر به اردوگاه «عسکر» در شرق نابلس نیز یورش بردند و با گردان نابلس وابسته به سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگیر شدند.

مبارزان فلسطینی در این درگیری یک بمب در مسیر خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی منفجر کردند. به گزارش ایرنا، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۸ هزار و ۴۳۰ فلسطینی را در کرانه‌ باختری بازداشت کرده است.

این باشگاه تاکید کرد: اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر با شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین مجازات در طول تاریخ مواجه هستند.

باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی، افزود: اشغالگران جنایت‌های وحشیانه و خطرناک علیه اسرا مرتکب شدند که منجر به شهادت دست‌کم ۱۶ نفر از آنها شد. اشغالگران همچنان به جنایت ناپدید سازی قهری در نوار غزه ادامه می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۴۸۰ شهروند فلسطینی نیز در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان