راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»


راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)میثم سعیدی، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»، اظهار کرد: با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این پویش تا بیست و یکم تیر روز جهانی بدون پلاستیک تداوم خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه‌اندازی شده است و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پیوستن به این پویش و حتی راه‌اندازی آن با ما هم‌فکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شعار سال جاری هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مسئله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه‌اندازی شد.

سعیدی با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمام بنگاه‌های اقتصادی درباره کاهش مصرف پلاستیک خاطرنشان کرد: از تمام بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن‌تری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در یک فیلم