نگذارید این SSD چهار ترابایتی بسیار ارزان وسوسه‌تان کند!


نگذارید این SSD چهار ترابایتی بسیار ارزان وسوسه‌تان کند!

اگر خرید اس‌اس‌دی 4 ترابایتی PCIe 4.0 با قیمت زیر 3 میلیون تومان شما را هم وسوسه می‌کند، بهتر است این خبر را تا انتها بخوانید. در این خبر به اس‌اس‌دی 1080 Pro منتسب به سامسونگ می‌پردازیم که با قیمت به شدت وسوسه‌کننده در جاهایی چون علی‌اکسپرس به...

اگر خرید اس‌اس‌دی 4 ترابایتی PCIe 4.0 با قیمت زیر 3 میلیون تومان شما را هم وسوسه می‌کند، بهتر است این خبر را تا انتها بخوانید. در این خبر به اس‌اس‌دی 1080 Pro منتسب به سامسونگ می‌پردازیم که با قیمت به شدت وسوسه‌کننده در جاهایی چون علی‌اکسپرس به وفور یافت می‌شود.

وب‌سایت‌های چینی جایی هستند که با صرف تنها چند ده دلار می‌توان محصولاتی عجیبی پیدا کرد. برای نمونه ممکن است موفق به یافتن نسخه اصلی دستگاه جنجالی کرونا یاب شوید. اما درباره خرید اس‌اس‌دی 4 ترابایتی PCIe 4.0 سامسونگ با قیمت تنها 43 دلار چه فکر می‌کنید؟

اس اس دی تقلبی 1080 پرو سامسونگ

اخیراً رسانه Quasarzone دست به بررسی اس‌اس‌دی 4 ترابایتی 1080 Pro منتسب به سامسونگ زده است. در ظاهر این اس‌اس‌دی ساخت سامسونگ است و سرعت خوانش 15.4 گیگابایت در ثانیه را با قیمت ناچیز ارائه می‌کند.

هرچند اس‌اس‌دی‌های تقلبی سامسونگ اتفاق تازه‌ای نیستند و بسیاری از سازندگان چینی در تلاش برای سوء استفاده از اعتبار و محبوبیت بالای Samsung هستند، اما بازهم قیمت وسوسه‌کننده چنین محصولاتی می‌تواند برخی خریداران را دچار غفلت کند.

در همین رابطه بخوانید:

- جولان SSD های جعلی 980 پرو سامسونگ در بازار
- راهنمای خرید و بهترین SSDهای پیشنهادی در بازار ایران

نگذارید این SSD چهار ترابایتی بسیار ارزان وسوسه‌تان کند!

SSD تقلبی مورد بحث در AliExpress به فروش گذاشته شده است و مدل 1080 Pro را یدک می‌کشد. هرچند این فروشنده تلاش نموده احتیاط کند و از برند سامسونگ استفاده نکرده، اما مدل نام‌گذاری و ظاهر این اس‌اس‌دی تقلبی دقیقاً تداعی‌گر سری پرو سامسونگ است.

نگذارید این SSD چهار ترابایتی بسیار ارزان وسوسه‌تان کند!

بررسی‌ها نشان داده برخلاف اس‌اس‌دی‌های رده بالای سامسونگ، این محصول تقلبی از تنها یک تراشه حافظه و یک کنترلر ارزان قیمت تشکیل شده که حتی سریال تراشه هم تقلبی است و ارتباطی با سامسونگ ندارد. در این اس‌اس‌دی تقلبی از یک کنترلر PCIe 3.0 ساخت Realtek با طراحی DRAM-less استفاده شده است که نشان می‌دهد با یک محصول به شدت ضعیف و ارزان روبرو هستیم.

نگذارید این SSD چهار ترابایتی بسیار ارزان وسوسه‌تان کند!

نتایج بنچمارک‌های ATTO Disk Benchmark و CrystalDiskMark به خوبی گویا است و نشان می‌دهد اس‌اس‌دی 1080 پرو نه تنها کاملاً تقلبی است، بلکه کارایی آن فرسخ ها با سری پرو سامسونگ فاصله دارد. بنابراین حتی اگر چنین اس‌اس‌دی‌هایی تحت برندهای جعلی فروخته نشوند، بازهم کارایی آنها نزدیک به افتضاح است و نباید هرگز حتی به خریدشان فکر کنید.

نگذارید این SSD چهار ترابایتی بسیار ارزان وسوسه‌تان کند!

این موضوع یکبار دیگر ضرورت خرید اس‌اس‌دی‌های ساخت برندهای معتبر و دور ماندن از محصولات تقلبی چینی را به همه ما گوشزد می‌کند. باید مراقب بود فروشندگان چنین محصولاتی به خلاقیت‌های زیادی برای فریب قربانیان خود دست می‌زنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در یک فیلم