تحلیل تکنیکال سهام آریا اردیبهشت 1403 / دورخیز پلیمر آریاساسول برای رسیدن به تارگت 13 هزار تومانی


تحلیل تکنیکال سهام آریا اردیبهشت 1403 / دورخیز پلیمر آریاساسول برای رسیدن به تارگت 13 هزار تومانی

ساختار نمودار قیمت سهام آریا نشان از تداوم روند صعودی جاری این نماد دارد. اهداف قیمتی و حد ضرر سهامداران در کدام محدوده‌های قیمتی قرار می‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام پلیمر آریاساسول با نماد «آریا» در بازار دوم فرابورس قابل معامله است. سهام آریا با ارزش بازاری بالغ بر 122 هزار و 457 میلیارد تومان در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات «آریا» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت زیادی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام آریا

آنالیز تکنیکال قیمت سهام آریا در بعد هفتگی نشان از روند صعودی بلندمدت سهم دارد. ساختار چارت گویای سقف و کف‌های بالاتر است که تایید‌کننده این روند صعودی از ابتدای عرضه این نماد در بورس است.

تحلیل تکنیکال سهام آریا اردیبهشت 1403 / دورخیز پلیمر آریاساسول برای رسیدن به تارگت 13 هزار تومانی

سهام آریا پس از قله اردیبهشت 1402، یک لگ اصلاحی را استارت زد. ترسیم یک چنگال اندروز نشان می‌دهد اندازه این اصلاح با اندازه اصلاح قبلی مشابه است. رشد قیمت پس از رسیدن به خط میانی چنگال ترسیم‌شده آغاز شده است.

سقف‌های ساخته‌شده در موج اصلاحی، در حال حاضر به عنوان حمایت‌های نماد «آریا» شناخته می‌شوند. قیمت پس از برخورد به سطح حمایتی هشت هزار و 653 تومان، که یکی از سقف‌های روند اصلاحی بود، از ابتدای هفته جاری شروع به رشد کرده است.

بر مبنای فیبوناچی اصلاحی خارجی ترسیم‌شده روی موج صعودی قبلی، می‌توان سطح 13 هزار و 375 تومانی را به عنوان تارگت بلند‌مدت «آریا» در نظر گرفت.

پیش از رسیدن به این هدف قیمتی، سهام آریا با اهدافی دیگری از جمله محدوده 10 هزار و 357 تومان به عنوان سقف تاریخی مواجه است. از سوی دیگر، تثبیت قیمت پایین‌تر از محدوده هشت هزار و 380 تومان را می‌توان به‌ عنوان حد ضرر سهامداران در نظر گرفت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستو صالحی: امیر تتلو را یک بار در تهران دیدم/ در ترکیه فحشم داد