خشم تل آویو از کشور‌هایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند


خشم تل آویو از کشور‌هایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند

رژیم صهیونیستی شنبه شب سفرای کشور‌هایی که به عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد رأی دادند، احضار کرده است.

خشم تل آویو از کشور‌هایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب سفرای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلونی را به دنبال رأی این کشور‌ها به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل متحد توبیخ و احضار کرده است.

قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت جمعه گذشته به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

آمریکا با رای منفی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده، اما کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد، اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

پیش از این، منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است، اما احتمالا آمریکا یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی (رژیم) اسرائیل، با آن مخالفت و آن را وتو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه) به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی