پدافند دفاعی ایران در وضعیت مطلوبی است


 پدافند دفاعی ایران در وضعیت مطلوبی است

کارشناس حوزه دفاعی گفت: لازم است که ما بنا به توانایی نظامی دشمنانمان قدرت دفاعی خود را افزایش داده و حتی یک گام از آنان بالاتر باشیم. امروزه ما در وضعیت مطلوبی از لحاظ توان دفاعی قرار داریم.

از فردای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون؛ همواره دولت‌ها و گروهک‌هایی بوده‌اند که نظام سیاسی ایران و امنیت جامعه را مورد تهدید نظامی خود قرار داده بودند و گمان حمله به این مرز و بوم را در سر می‌پروراندند. در این روزها هم رژیم صهیونیستی اسرائیل بارها جمهوری اسلامی را تهدید به حمله نظامی کرده بود و ادعا داشت که آتش جنگ را به خیابان‌های تهران خواهد کشاند. اما در عمل وقتی دو شب قبل قصد انجام یک عملیات خرابکارانه در خاک ایران را داشتند با مانعِ پدافند و سامانه دفاعی ایران روبه‌رو شدند و نتوانستند به اهداف خود برسند.

ایرانی که در سال‌های دفاع مقدس از ساخت و تهیه سیم خاردار عاجز بود، امروز از یک قدرت دفاعی برخوردار است که توانایی رویارویی با هر خطری را دارد و اهداف خصمانه دشمن را با چالش مواجه می‌سازد. شاید جالب باشد که در این بین توضیحاتی درمورد مهم‌ترین سامانه‌های دفاعی ایران داده شود تا بهتر قدرت نظامی ایران را بشناسیم. در این باره چند کلامی با مهدی بختیاری گپ و گفت داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

دفاع؛ حرف اول را می‌زند

بختیاری در ابتدا گفت: پدافند و اساساً مسأله دفاع در جهان دغدغه اصلی و اولویت مهم هر کشور است که این اولویت طبیعتاً لوازم و ابزار خود را می‌طلبد. در بحث پدافند ما سه سطح کوتاه، متوسط و بلند را داریم که هر کدام از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

 پدافند دفاعی ایران در وضعیت مطلوبی است

وی افزود: جمهوری اسلامی نیز در این سال‌ها باتوجه به فرمایش فرماندهی کل قوا مبنی بر اولویت داشتن پدافند، تمرکز و توجه ویژه‌ای را در موضوع پدافند و سامانه‌های دفاعی داشته است و توانسته موفقیت‌های قابل توجهی را در این بین کسب کند و این سامانه‌ها موفقیت خودشان هم در عرصه میدان نشان دادند. امروزه هم سپاه و هم ارتش از سامانه دفاعی برخودارند و در کنار این موضوع جهت ارتقای عملکرد قرارگاه مشترک پدافند هوایی توسط این دو تشکیل شده که کار را به شکل بهتر و قوی‌تر پیگیری می‌کند.

ما در وضعیت مطلوبی قرار داریم

او ادامه داد: از آنجایی که کشور ما اقلیم‌های مختلفی را در خود جای داده است، این موضوع مهم است که پدافندهای دفاعی بنا به شرایط جغرافیایی آن منطقه عمل کند. همین امر موجب شده که ایران در طول این سال‌ها بتواند طیف مختلف و گوناگونی از رادارها و سامانه‌های دفاعی را تولید کرده یا از کشورهای دیگر خریداری نماید. از این حیث باید گفت وضعیت پدافندی ایران در شرایط مثبتی قرار دارد.

بختیاری گفت: لازم است که ما بنا به توانایی نظامی دشمنانمان قدرت دفاعی خود را افزایش داده و حتی یک گام از آنان بالاتر باشیم. امروزه ما در وضعیت مطلوبی قرار داریم اما هیچ کشوری توان پدافندی خود را صددرصد کامل نمی‌داند چرا که هر زمان تهدیدات پیشرفت و می‌کنند و لازم ما نیز قدرت دفاعی خود را افزایش دهیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی