خروج هزاران فلسطینی از رفح


خروج هزاران فلسطینی از رفح

اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که این رژیم برای حمله به رفح آماده می‌شود و ۲۵۰ هزار فلسطینی این منطقه واقع در جنوبی‌ترین قسمت غزه را ترک کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تقریبا ۲۵۰ هزار فلسطینی بعد از خروج نیروهای اشغالگر از شهر غزه و رفتن به سمت منطقه‌ خان‌یونس و منطقه مرکزی نوار غزه، از ترس حمله احتمالی به رفح این منطقه را ترک کردند.

خبر مرتبط
حملات توپخانه‌ای اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز : منابع محلی از حملات توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به جنوب نوار غزه خبر می دهند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم قصد داشت این هفته اطلاعیه‌هایی منتشر کند مبنی بر اینکه مردم رفح باید این منطقه را ترک کنند اما نتانیاهو بعد از حمله موشکی و پهپادی ایران و تمایلش به دریافت حمایت کامل از آمریکا، در لحظه‌های آخر تصمیم گرفت که این اقدام را به تعویق بیندازد.

خبر مرتبط
بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح/ 4 کودک شهید شدند

در دور تازه حمله اسرائیل به غزه، خانه‌ای در اردوگاه یبنا در مرکز رفح مورد هدف قرار گرفت.

در این گزارش آمده است: اسرائیل قصد دارد در دو هفته آتی ۱۰ هزار چادر تهیه و آن‌ها را در خارج از رفح نصب کند، علاوه بر این ۳۰ هزار چادر دیگر نیز در آینده فراهم خواهد کرد.

این اقدامات در حالی انجام می‌شود که گزارش‌ها نشان می‌دهد حمله زمینی به رفح حتمی است و اظهارات رسمی صهیونیست‌ها به‌ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همین امر را ثابت می‌کند.

خبر مرتبط
گفت‌وگوی مهم واشنگتن و تل‌آویو درباره رفح

اقتصادنیوز: سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید خبر داد که آمریکا در مورد حمله احتمالی به رفح با اسرائیل در حال گفت و گو و رایزنی است.

ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که عملیات نظامی در ارودگاه النصیرات واقع در مرکز غزه که چندین روز به طول انجامید و منجر به ویرانی‌ها شد، به پایان رسیده است.

یکی از فرماندهان تیپ ناحال در این راستا به نظامیان صهیونیست گفت: عملیات در اطراف اردوگاه النصیرات به پایان رسید تا راهی رفح شویم و در آنجا نیز به آنها ضربه وارد کنیم.

برخی رسانه‌های انگلیسی نیز گزارش دادند که اسرائیل تانک‌ها و نفربرهای خود را به سمت نوار غزه به حرکت درآورده است و برای حمله به رفح آماده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش