هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟


هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پس از گذشت چهار سال، شبکه بیت‌کوین چهارمین هاوینگ خود را با موفقیت پشت سر گذاشت تا پاداش ناشی از استخراج این ارز دیجیتال بار دیگر نصف شود. با تکمیل شدن چهارمین هاوینگ بیت کوین می‌توان منتظر افزایش قیمت این رمزارز جنجالی را در روزهای آینده بود....

پس از گذشت چهار سال، شبکه بیت‌کوین چهارمین هاوینگ خود را با موفقیت پشت سر گذاشت تا پاداش ناشی از استخراج این ارز دیجیتال بار دیگر نصف شود. با تکمیل شدن چهارمین هاوینگ بیت کوین می‌توان منتظر افزایش قیمت این رمزارز جنجالی را در روزهای آینده بود. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

سرانجام چهارمین هاوینگ بیت کوین کامل شد تا شاهد تأثیر سرنوشت‌ساز آن بر بازار رمزارزها باشیم. رویدادی که هر چهار سال یک‌بار رخ می‌دهد و طی آن پاداش ماینینگ بیت کوین نصف می‌شود تا استخراج این ارز دیجیتال سخت‌تر از گذشته شود. همین امر معمولاً موجب افزایش قیمت بیت کوین می‌شود.

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

بر اساس گزارش cnbc هاوینگ چهارم بیت کوین ساعتی پیش در ارتفاع بلاک ۸۴۰ هزار انجام شد و به دنبال آن پاداش استخراج هر بلاک از ۶.۲۵ واحد BTC به ۳.۱۲۵ واحد رسید. در نتیجه، میزان عرضه‌ روزانه‌ بیت کوین نیز به نصف کاهش یافته و از ۹۰۰ واحد اکنون به حدود ۴۵۰ واحد رسیده است.

قیمت بیت کوین همواره پس از هاوینگ‌های قبلی خود افزایش شدیدی را تجربه کرده و انتظار می‌رود که این بار نیز تاریخ تکرار شود. پیش‌ از این شاهد سه هاوینگ دیگر در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بودیم. قیمت بیت‌کوین در هر کدام از این هاوینگ‌ها به‌ ترتیب برابر ۱۲.۵۰ و ۶۳۸.۵۱ و ۸۴۷۵ دلار بوده است.

در حال‌ حاضر پیش‌بینی‌های مختلفی درباره قیمت بیت‌کوین وجود دارد. به باور برخی تحلیلگران باید منتظر کاهش قیمت این رمزارز باشیم، از سوی دیگر تعدادی از کارشناسان معتقدند که در روزها و هفته‌های آینده قیمت بیت‌کوین افزایش چشمگیری می‌یابد. البته در کنار هاوینگ، سیاست‌های اقتصادی نیز نقش مهمی در تغییرات قیمت بیت کوین داشته‌اند.

مهم‌ترین هدف هاوینگ مدیریت کنترل عرضه آن است. این مکانیزم توسط خالق بیت کوین در کدهای آن گنجانده شده است. با کاهش پاداش استخراج، عملاً سرعت تولید بیت کوین‌ کاهش می‌یابد. همانطور که می‌دانید کل این سکه‌های دیجیتالی در مجموع 21 میلیون بیت کوین است و طبق پیش‌بینی‌ها، استخراج کل بیت کوین‌ها تا سال 2140 به طول خواهد انجامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آبی‌ها امیدوار به کسب سهمیه