فراخوان تمام تولیدات تسلا سایبرتراک به دلیل شتاب گیری ناخواسته!


فراخوان تمام تولیدات تسلا سایبرتراک به دلیل شتاب گیری ناخواسته!

ایراد عجیب و بسیار خطرناک در تسلا سایبرتراک، منجر به فراخوان تمام خودروهای تولیدی شده است. این مورد قبلا توسط چند ویدئو بلاگر مطرح شده بود. براساس آمار، ۳۸۷۸ تسلا سایبرتراک مشمول فراخوان هستند. شتاب گیری ناخواسته، قطعا بسیار خطرناک است اما...

ایراد عجیب و بسیار خطرناک در تسلا سایبرتراک، منجر به فراخوان تمام خودروهای تولیدی شده است. این مورد قبلا توسط چند ویدئو بلاگر مطرح شده بود.

فراخوان تمام تولیدات تسلا سایبرتراک به دلیل شتاب گیری ناخواسته!

براساس آمار، ۳۸۷۸ تسلا سایبرتراک مشمول فراخوان هستند. شتاب گیری ناخواسته، قطعا بسیار خطرناک است اما عامل این ایراد عجیب، چندان پیچیده نیست. در چند نمونه، قاب پلاستیکی نصب شده روی پدال گاز (پدال شتاب‌دهنده) از محل خود خارج شده و به سمت بالا حرکت کرده است. این شرایط، بعد از گیر افتادن قاب پدال، زیر ادوات داشبورد، هنگامی که راننده پا از روی پدال بردارد، منجر به عدم بازگشت پدال و در نتیجه، ادامه‌ی شتاب‌گیری سایبرتراک می‌شود.

نهاد ایمنی بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) ایراد مربوطه را تایید کرده است. البته، تسلا سایبرتراک، مشابه بسیاری دیگر خودروهای برقی دنیا، به محض تماس پای راننده با پدال ترمز، پدال گاز را غیرفعال می‌کند و درگیری هم‌زمان پدال گاز و ترمز را به عنوان ایراد فنی، متوجه می‌شود. به این ترتیب، اگر پای راننده از روی پدال ترمز برداشته شود، خودرو حرکت نمی‌کند. در سمت دیگر ماجرا، اگر راننده از پدال ترمز استفاده نکند و صرفا بخواهد با برداشتن پا از روی پدال گاز، سرعت را کنترل کند، با مشکل جدی مواجه می‌شود.

فراخوان تمام تولیدات تسلا سایبرتراک به دلیل شتاب گیری ناخواسته!

تسلا سایبرتراک، مجهز به حسگرهای ایمنی پیشرفته است و جتی در صورت شتاب‌گیری ناخواسته، قبل از تصادف خودرو را متوقف می‌کند. به این ترتیب، نقص مربوط به گیر افتادن پدال گاز زیر داشبورد، باعث حادثه جدید نمی‌شود؛ اما قطعا با تبعات ناخوشایند مثل توقف در محل نامناسب و اتلاف وقت راننده همراه است.

ایراد پدال گاز در تسلا سایبرتراک، نقص در فرایند مونتاژ و فقدان کنترل کیفیت مورد انتظار از یک خودروی گران قیمت را نشان می‌دهد. برای نصب قاب روی پدال، از پیچ و مهره یا ترفندهای ساده‌تر مثل چسب استفاده نشده است. تسلا رفع نقص ۳۸۷۸ دستگاه سایبرتراک را بدون هزینه انجام می‌دهد اما مراجعه حضوری توسط راننده، الزامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زیبای خانم بازیگر نقش «مهتاب» سریال دلنوازان بعد 15 سال ! / جی بود و چی شد ؟!