لیلا حاتمی: علی حاتمی را تازگی‌ها کشف کرده و عاشقش شده‌ام


لیلا حاتمی: علی حاتمی را تازگی‌ها کشف کرده و عاشقش شده‌ام

لیلا حاتمی بار‌ها درباره پدرش زنده‌یاد علی حاتمی صحبت کرده و از او خاطرات زیادی نقل کرده است، اما اخیرا بریده‌ای از گفته‌های او درباره پدرش منتشر شده که در آن، علی حاتمی را نه صرفا به عنوان یک پدر، بلکه به عنوان یک کارگردان می‌ستاید. این اظهارات از آنجایی که خیلی احساسی و البته درست مطرح شده بسیار به دل مخاطبان نشسته است.

لیلا حاتمی در مصاحبه‌ای با مجله فیلم امروز گفته که پدرش را به عنوان یک کارگردان، اخیرا بیشتر کشف کرده و توانسته واقعیت او را بیشتر متوجه شود.

به گزارش فیلم نیوز، حاتمی درباره این مواجهه جدید با آثار پدرش توضیح داده: «تازگی ایشان را کشف کردم و واقعا عاشقش شدم. نمی‌دانم نام کاری که می‌کند را چه باید بگذارم: ایده‌پردازی یا چه چیز دیگری. از حرف‌هایی که می‌زند و شکل حرف زدنش خیلی خوشم می‌آید. منظورم دیالوگ‌هایش نیست. چون مدیوم او برای انتقال ایده‌ها و حرف‌هایش داستانش است. در حقیقت وسیله بیان او داستان‌هایش است و آن‌ها بی‌نظیرند.»

او آثار پدرش را هیجان‌انگیز معرفی کرده و گفته: «برای من خیلی هیجان‌انگیز و منحصربفرد است؛ ناب و نفیس است یک آدم هم ایده‌های جالبی دارد، هم وسیله‌ای که با آن بیان می‌کند از جنس قصه است. علاوه بر این‌ها یک سری دکور قشنگ و جمله قشنگ هم درست کرده. فقط کم مانده در طول کارهایش بغلمان کند و ببوسدمان.»

نگاه علی حاتمی به دنیا و امیدی که در کارهایش وجود دارد هم جزو نکات مهمی است که لیلا حاتمی به آن‌ها اشاره کرده است: «نگاه او به این دنیا خیلی قشنگ است. بعضی‌ها به زور امید می‌آورند توی کارهایشان، اما هیچ زوری در کار‌های علی حاتمی نیست. برای اینکه خودش و دیگران را خشنود کند زور نمی‌زند و برخوردش با زندگی واقعی است. شکل ارتباطش را با دنیا خیلی می‌پسندم.»

در انتهای این ویدئو، بخش‌هایی از صحبت‌های علی حاتمی هم درباره تلاش‌هایش برای بالاتر بردن سطح فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی آمده است. حاتمی در این باره گفته: «من خیلی برای فضاسازی در فیلم اهمیت قائلم. آن زمان در سینمای ایران به برخی نکات خیلی کم توجه می‌شد و ما سعی می‌کردیم به همان مسائل کمتر توجه شده، بیشتر بپردازیم. وقتی یک مجموعه ایرانی را با خارجی مقایسه می‌کردیم جدای از بحث محتوا، می‌دیدیم آن‌ها یک ساخت دیگری دارند. من دلم می‌خواست آن ساخت را رعایت کنم. تمام تلاش من این بود که بتوانم با ارائه فضا‌های مناسب و صحنه‌هایی که درخور قصه باشد به فضا اهمیت بیشتری دهم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل