تراشه دایمنسیتی 6300 با بهبود قابل توجه عملکرد گرافیکی و پردازشی معرفی شد؛ میزبان نسل جدید از گوشی‌های میان‌رده


تراشه دایمنسیتی 6300 با بهبود قابل توجه عملکرد گرافیکی و پردازشی معرفی شد؛ میزبان نسل جدید از گوشی‌های میان‌رده

مدیاتک ساعتی پیش از تراشه میان‌رده جدیدی با عنوان دایمنسیتی 6300 رونمایی کرد که نسبت به تراشه نسل قبل خود در این رده یعنی دایمنسیتی 6100 پلاس دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهتری است و انتظار می‌رود بتواند عملکرد دستگاه‌های میان‌رده را بهبود...

مدیاتک ساعتی پیش از تراشه میان‌رده جدیدی با عنوان دایمنسیتی 6300 رونمایی کرد که نسبت به تراشه نسل قبل خود در این رده یعنی دایمنسیتی 6100 پلاس دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهتری است و انتظار می‌رود بتواند عملکرد دستگاه‌های میان‌رده را بهبود ببخشد. بدون شک مهم‌ترین قابلیت‌های این تراشه را می‌توان بهبود عملکرد پردازشی و گرافیکی عنوان کرد.

بسیاری از گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار هم اکنون از تراشه‌های سری 6000 شرکت مدیاتک بهره می‌برند و همین موضوع سبب شده است که این شرکت هر از چندگاهی محصول جدیدی در این رده معرفی کند. این شرکت امروز از تراشه دایمنسیتی 6300 رونمایی کرد که انتظار می‌رود در روزها و ماه‌های آینده در نسل جدیدی از گوشی‌های میان‌رده به کار گرفته شود. بنا به گفته مدیاتک این تراشه نسبت به محصول نسل قبل خود دارای عملکرد پردازشی و گرافیکی بهتری است.

تراشه دایمنسیتی 6300 با بهبود قابل توجه عملکرد گرافیکی و پردازشی معرفی شد؛ میزبان نسل جدید از گوشی‌های میان‌رده

براساس گزارش Gsmarena، تراشه دایمنسیتی 6300 دارای هشت هسته پردازشی است و همچون محصول نسل قبل خود در این سری یعنی تراشه دایمنسیتی 6100 پلاس از دو هسته با عملکرد عالی Cortex-A76 و همچنین شش هسته با بازدهی انرژی عالی Cortex-A55 بهره می‌برد. هسته Cortex-A76 در این تراشه دارای سرعت 2.4 گیگاهرتز است و همین موضوع به این تراشه اجازه می‌دهد عملکرد بهتری نسبت به تراشه دایمنسیتی 6100 پلاس داشته باشد. سرعت هسته Cortex-A76 در تراشه دایمنسیتی 6100 پلاس 2.2 گیگاهرتز بود. هسته Cortex-A55 در این تراشه جدید نیز همچنان سرعت 2.0 گیگاهرتزی را در اختیار دارد.

تراشه دایمنسیتی 6300 با استفاده از فناوری شش نانومتری شرکت TSMC به مرحله تولید رسده است و می‌توان در آن به هسته گرافیکی Mali-G57 MC2 نیز دسترسی پیدا کرد. این هسته گرافیکی سبب می‌شود که این تراشه در پردازش بازی‌ها 50 درصد سریع‌تر و بهتر از قبل عمل کند. بنا به گفته مدیاتک این تراشه در بخش پردازش دستورات و فرامین نیز دارای 10 درصد عملکرد بهتر نسبت به تراشه دایمنسیتی 6100 پلاس است. با این بهبودهای صورت گرفته تراشه جدید مدیاتک قادر است برای بازی‌ها 13 درصد نرخ فریم بهتری را فراهم کند.

همچنین با استفاده از فناوری جدید مدیاتک با عنوان UltraSave 3.0+ انتظار می‌رود این تراشه دارای بازدهی انرژی بسیار خوبی نیز باشد. هرچند که اعلام نشده است این فناوری چه تاثیری در میزان بازدهی این تراشه خواهد داشت. از میان دیگر قابلیت‌های مهم این تراشه می‌توان به مودم 5G جدید اشاره کرد که از استاندارد قدرتمند 3GPP Release 16 پشتیبانی کامل دارد. این مودم با پشتیبانی از این استاندارد قادر است سرعت دانلود و آپلود بهتری را در دسترس کاربران خود قرار دهد. به گفته مدیاتک سرعت دانلود در این مودم می‌تواند به 3.3 گیگابیت بر ثانیه نیز برسد.

در همین رابطه بخوانید:

- تنها به این دلیل گوشی گلکسی S با چیپست‌های پرقدرت Dimensity نداریم
- گزارش جدید از آرایش تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400؛ روزهای سخت اسنپدراگون 8 نسل چهار فرا می‌رسد
- اولین اطلاعات از تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک؛ هسته‌های Cortex-X4 با سرعت 3.4 گیگاهرتز

از میان دیگر قابلیت‌های تراشه دایمنسیتی 6300 می‌توان به پشتیبانی از نمایشگرهای AMOLED با حداکثر وضوح 1080 در 2560 پیکسلی و فناوری 10-Bit HDR اشاره کرد. این تراشه همچنین قادر است نرخ بروزرسانی حداکثر 120 هرتزی را در دسترس کاربران خود قرار دهد. پشتیبانی از حافظه‌های رم LPDDR4x و حافظه‌های ذخیره‌سازی UFS 2.2، پشتیبانی از سنسورهای دوربین با حداکثر وضوح 1080 مگاپیکسل و سازگاری با فناوری‌های ارتباطی وای فای 5 و بلوتوث 5.2 از دیگر قابلیت‌های مهم این تراشه است.

قرار است در آینده نزدیک شرکت ریلمی نخستین گوشی مجهز به تراشه دایمنسیتی 6300 را تولید و روانه بازار کند. این گوشی C65 5G نام دارد و قرار است در ماه جاری میلادی (آوریل) شاهد رونمایی و عرضه آن باشیم. همچنین انتظار می‌رود در سال جاری میلادی محصولات اقتصادی و با ارزش خرید بالا به این تراشه جدید مجهز شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر زیباترین خانم بازیگر جهان در دام منحرفان جنسی ! / نوه جذاب آمیتا باچان در دام پدوف...