هوش مصنوعی Meta AI با انبوهی از قابلیت‌های جدید و پیشرفته وارد اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس اپ شد


هوش مصنوعی Meta AI با انبوهی از قابلیت‌های جدید و پیشرفته وارد اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس اپ شد

شرکت متا امروز با انتشار مطلبی در وب سایت خود اعلام کرد که بروزرسانی بزرگ و قابل توجهی را برای دستیار هوش مصنوعی Meta AI در نظر گرفته است. بنا به گفته این شرکت قرار است این دستیار از امروز از نسخه جدیدی از مدل زبان بزرگ آن یعنی Llama 3 استفاده...

شرکت متا امروز با انتشار مطلبی در وب سایت خود اعلام کرد که بروزرسانی بزرگ و قابل توجهی را برای دستیار هوش مصنوعی Meta AI در نظر گرفته است. بنا به گفته این شرکت قرار است این دستیار از امروز از نسخه جدیدی از مدل زبان بزرگ آن یعنی Llama 3 استفاده کند که دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی است و نسبت به بسیاری از مدل‌های موجود عملکرد بهتری دارد.

به نظر می‌رسد متا نیز بالاخره توانسته است رقیبی جدی و قابل توجهی برای چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT طراحی کند. این شرکت امروز اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی آن با عنوان Meta AI هم اکنون از طریق وب سایتی مستقل در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. این دستیار هوش مصنوعی همچنین از امروز به فیسبوک، Messenger، واتس‌اپ و اینستاگرام وارد شده است و از طریق این پلتفرم‌ها نیز می‌توان قابلیت‌های آن را در اختیار داشت. در خبر مهم دیگر Meta AI هم اکنون به مدل زبان بزرگ جدید و مورد انتظار Llama 3 مجهز شده است.

هوش مصنوعی Meta AI با انبوهی از قابلیت‌های جدید و پیشرفته وارد اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس اپ شد

طبق گزارش منتشر شده از سوی Engadget، دستیار هوش مصنوعی متا با عنوان Meta AI هم اکنون به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است تا برای رقابت در این حوزه آماده‌تر باشد. متا اعلام کرده است با تغییرات جدید صورت گرفته این دستیار هوش مصنوعی «اکنون هوشمندترین دستیار هوش مصنوعی است که می‌توان از آن به صورت رایگان استفاده کرد». این شرکت همچنین به منظور معرفی قابلیت‌های این دستیار هوش مصنوعی به توانایی‌هایی همچون حل تست‌ها و آزمون‌ها، نوشتن یک ایمیل حرفه‌ای، برنامه‌ریزی برای شام و گردش‌های روزانه و... اشاره کرده است.

بنا به گفته متا کاربران به منظور استفاده از این دستیار هوش مصنوعی می‌توانند از پلتفرم‌های مختلف این شرکت همچون فیسبوک، Messenger، واتس‌اپ و اینستاگرام استفاده کنند. Meta AI همچنین از امروز از طریق یک وب‌ سایت مستقل و اختصاصی با آدرس Meta.ai در دسترس عموم قرار گرفته است. برای استفاده از این وب سایت نیازی به ورود به حساب‌های کاربری نیست اما در این حالت نمی‌توان از موتور تولید عکس متا استفاده کرد.

این دستیار در نسخه جدید خود در بخش تولید تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی نیز دارای قابلیت‌های جدید و بسیار خوبی است. این قابلیت اکنون در گام نخست بسیار سریع‌تر از قبل عمل می‌کند و می‌تواند همزمان با تایپ کلمات توسط کاربران نسبت به تولید عکس‌ها اقدام نماید. در قابلیت جدید دیگر اکنون با استفاده از این دستیار می‌توان تصاویر انیمیشن و در فرمت GIF را ایجاد کرد.

در همین رابطه بخوانید:

- متا هوش مصنوعی Code Llama 70B را معرفی کرد؛ قدرتمندترین AI برنامه‌نویسی که رایگان است!
- OpenAI و Meta در یک قدمی اولین هوش مصنوعی جامع (AGI) فوق هوشمند هستند
- کاربران واتساپ حالا به چت‌بات هوش مصنوعی متا دسترسی دارند

مدل زبان بزرگ Llama 3 نیز یکی دیگر از قابلیت‌های عالی نسخه جدید این دستیار است که عملکرد پایا و سریع آن را تضمین می‌کند. متا اعلام کرده است که این مدل جدید نسبت به مدل Llama 2 با داده‌های بسیار گسترده‌تری آموزش داده شده است. مدل Llama 3 همچون نسخه‌های قبلی خود متن‌باز است و تاکنون دو نسخه متفاوت از آن توسعه داده شده است. نسخه ساده‌تر و کوچکتر هم اکنون از طریق دستیار Meta AI در دسترس کاربران قرار گرفته و قرار است تا چند هفته دیگر دسترسی به نسخه اصلی و پیشرفته نیز ممکن شود. متا مدعی است که این مدل زبان بزرگ به سادگی قادر است نمونه‌های هم‌رده خود را شکست دهد و اکنون در پردازش داده‌ها و ایجاد پاسخ برای کاربران توانایی‌های بسیار بهتری دارد.

متا از امروز در نحوه دسترسی کاربران به این دستیار هوش مصنوعی نیز تغییراتی را صورت داده است. هوش مصنوعی Meta AI تاکنون به ‌صورت محدود تنها در کشور آمریکا قابل دسترس بود، اما اکنون می‌توان در کشورهای دیگر همچون استرالیا، کانادا، غنا، اوگاندا، جامائیکا، نیوزیلند، پاکستان، سنگاپور و... نیز به آن دسترسی پیدا کرد. البته دستیار Meta AI فعلا تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...