اتصال گوشی شیائومی 14 اولترا به شبکه 5.5G ممکن شد؛ دست‌یابی به سرعت دانلود فراتر از 5 گیگابیت بر ثانیه


اتصال گوشی شیائومی 14 اولترا به شبکه 5.5G ممکن شد؛ دست‌یابی به سرعت دانلود فراتر از 5 گیگابیت بر ثانیه

شیائومی ساعاتی پیش بروزرسانی جدیدی را برای گوشی 14 Ultra خود منتشر کرد که ارتباط با شبکه‌های 5.5G را توسط آن ممکن می‌کند. اکنون بررسی‌ها نشان می‌دهد که با استفاده از این شبکه مخابراتی جدید می‌توان به سرعت دانلود بسیار خوبی دست پیدا کرد. سرعتی...

شیائومی ساعاتی پیش بروزرسانی جدیدی را برای گوشی 14 Ultra خود منتشر کرد که ارتباط با شبکه‌های 5.5G را توسط آن ممکن می‌کند. اکنون بررسی‌ها نشان می‌دهد که با استفاده از این شبکه مخابراتی جدید می‌توان به سرعت دانلود بسیار خوبی دست پیدا کرد. سرعتی که در جدیدترین تست‌های صورت گرفته حتی از 5 گیگابیت بر ثانیه نیز فراتر رفته است.

فناوری ارتباطی 5.5G که به تازگی با انتشار بروزرسانی برای گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از آن‌ ممکن شده است نسبت به فناوری نسل قبل خود یعنی 5G دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهتری است. از میان مهم‌ترین قابلیت‌های این شبکه مخابراتی می‌توان به سرعت دانلود بیشتر، زمان تاخیر کمتر و همچنین امکان اتصال به انبوهی از دستگاه‌های جدید اشاره کرد. شیائومی به تازگی با انتشار یک بروزرسانی برای گوشی 14 اولترا دسترسی کاربران به این شبکه جدید را ممکن کرده است.

اتصال گوشی شیائومی 14 اولترا به شبکه 5.5G ممکن شد؛ دست‌یابی به سرعت دانلود فراتر از 5 گیگابیت بر ثانیه

براساس گزارش Gizmochina، بروزرسانی 1.0.9.0 UMACNXM که به تازگی برای سیستم عامل HyperOS در گوشی‌های شیائومی 14 اولترا منتشر شده است فناوری 5.5G را در دسترس کاربران آن قرار می‌دهد. این بروزرسانی چیزی در حدود 527 گیگابایت حجم دارد و هم اکنون امکان دانلود و نصب آن بر روی این دستگاه‌ها فراهم شده است. شیائومی اعلام کرده است که این بروزرسانی سبب خواهد شد که کاربران بتوانند با گوشی 14 اولترا به سرعت دانلود فراتر از 5 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

براساس تصاویر منتشر شده از سوی شیائومی، می‌توان با استفاده از فناوری ارتباطی 5.5G در گوشی 14 اولترا به سرعت دانلود در حدود 5132 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کرد که در نوع خود بسیار جذاب و عالی به نظر می‌رسد. البته بر روی کاغذ حداکثر سرعت دانلود اطلاعات در این شبکه بسیار بیشتر از این اعداد و ارقام است. در اصل فناوری 5.5G که با عنوان 5G-A نیز شناخته می‌شود به منظور دسترسی به سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه و همچنین سرعت آپلود 1 گیگابیت بر ثانیه طراحی شده است. زمان تاخیر پایین و در حدود چند میلی ثانیه از دیگر قابلیت‌های مهم این فناوری است.

اتصال گوشی شیائومی 14 اولترا به شبکه 5.5G ممکن شد؛ دست‌یابی به سرعت دانلود فراتر از 5 گیگابیت بر ثانیه

دولت چین قصد دارد تا پایان سال شبکه 5.5G را در بیش از 300 شهر خود راه‌اندازی کند. این کشور انتظار دارد که شبکه 5.5G تا سال 2025 چیزی در حدود 20 میلیون کاربر داشته باشد. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از این شبکه در کشور چین گسترش شبکه IoT یا اینترنت اشیا است. جایی که این شبکه امکان ارتباط بیش از 100 میلیارد دستگاه مختلف به یکدیگر را ممکن می‌کند. ظرفیت شبکه در فناوری 5.5G چیزی در حدود 10 برابر بیشتر از فناوری 5G است.

به منظور همکاری با دولت چین تاکنون چند شرکت گوشی‌های خود را به این فناوری ارتباطی مجهز کرده‌اند. گوشی شیائومی 14 اولترا یکی از نخستین محصولاتی است که اکنون می‌تواند به شبکه 5.5G متصل شود. انتظار می‌رود در روزهای آینده شرکت OPPO نیز این قابلیت را به گوشی Find X7 خود اضافه کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از مودم‌های مورد استفاده در تراشه‌های پرچمدار همچون Snapdragon 8 Gen 3 و مدیاتک Dimensity 9300 می‌توانند با یک آپدیت نرم‌افزاری به شبکه‌های پرسرعت 5.5G متصل شوند. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد افزایش کاربران این شبکه ارتباطی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی