آیپد ایر 12.9 اینچی اپل با نمایشگر مینی LED در راه است


آیپد ایر 12.9 اینچی اپل با نمایشگر مینی LED در راه استتوسط امیرکیوان گوهری / فروردین ۳۱, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه شایعاتی که از مدت‌ها قبل منتشر شده‌اند؛ نشان می‌دهند که تبلت آیپد...

آیپد ایر 12.9 اینچی اپل با نمایشگر مینی LED در راه است
آیپد ایر 12.9 اینچی اپل با نمایشگر مینی LED در راه است
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه
آیپد ایر 12.9 اینچی اپل با نمایشگر مینی LED در راه است

شایعاتی که از مدت‌ها قبل منتشر شده‌اند؛ نشان می‌دهند که تبلت آیپد ایر اپل در دو اندازه متفاوت عرضه می‌شود. بدین‌ترتیب سری آیپد ایر برای نخستین بار از خانواده آیپد پرو تقلید خواهد کرد.

آیپد پرو نسل آینده اپل از فناوری اولد برای نمایشگر خود بهره خواهد برد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که مدل بزرگ‌تر آیپد ایر در آینده از فناوری مینی LED استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی در مدل نسل فعلی آیپد پرو مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این اطلاعات توسط راس یانگ؛ تحلیل‌گر موسسه Display Supply Chain Consultants و یکی از منابع خبری قابل اعتماد در زنجیره تامین ارائه شده است. به‌کارگیری فناوری مینی LED برای آیپد ایر 12.9 اینچی موجب کاهش میزان مصرف انرژی، بهبود روشنایی برای محتوای HDR و نمایش عمیق‌تر رنگ مشکی نسبت به فناوری IPS LCD موجود در مدل نسل فعلی آیپد ایر خواهد شد.

ظاهرا اپل تعدادی از پنل‌های مینی LED تولید شده برای آیپد پرو 12.9 اینچی نسل فعلی را در اختیار دارد و اکنون مایل است تا از آنها برای مدل نسل آینده آیپد ایر استفاده کند. با توجه به کاهش فروش تبلت‌های اپل طی ماه‌های گذشته، اتخاذ چنین تصمیمی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

بعلاوه این تصمیم برای سری آیپد پرو نیز مثبت قلمداد می‌شود؛ چرا که با عرضه مدل بزرگ‌تر آیپد ایر آینده، مشتریان با پرداخت هزینه کمتر نسبت به سری آیپد پرو می‌توانند تبلتی با نمایشگر 12.9 اینچی را خریداری نمایند.

آیپد ایر 12.9 اینچی اپل با نمایشگر مینی LED در راه است

اگرچه راس یانگ در خصوص فناوری مورد استفاده برای نمایشگر آیپد ایر جدید 10.9 اینچی هیچ اظهارنظری نکرده است؛ اما به لحاظ منطقی می‌توان حدس زد که این تبلت کماکان از نمایشگر IPS LCD استفاده خواهد کرد؛ چرا که آیپد پرو 10.9 اینچی در حال تولید نبوده و در نتیجه هیچ پنل مینی LED جهت استفاده در مدل آینده آیپد ایر موجود نخواهد بود؛ مگر آنکه اپل برای مدل کوچک‌تر آیپد ایر به سراغ پنل‌های 11 اینچی برود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل‌های جدید آیپد ایر در کنار تبلت‌های جدید آیپد پرو بالاخره طی ماه آینده میلادی به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا