امیرسرتیپ دربندی: کم شدن گلایه‌ها مثل کفه ترازو حمایت‌ها و توان اجتماعی را بالا می‌برد


امیرسرتیپ دربندی: کم شدن گلایه‌ها مثل کفه ترازو حمایت‌ها و توان اجتماعی را بالا می‌برد

پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ کم شدن گلایه‌ها مثل کفه ترازو است که توان اجتماعی را بالا می‌برد، چون امید، اطمینان و حمایت‌ها بالا می‌رود. همچنین مقابله با فساد و این موضوعات باعث می‌شود تا مردم ما اطمینان خاطرشان بالا برود. ما توان نظامی را هم روز به روز افزایش می‌دهیم و لطف خدا شامل حال ما است و هیچ‌وقت هم از موضع‌ خودمان پایین نخواهیم آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیرسرتیپ غلامحسین دربندی پیشکسوت نظامی ارتش، با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز ارتش گفت: إِنَّ‌اللَّهَ یُحِبُّ‌الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی‌سَبِیلِهِ صَفًّا‌کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ. روز ارتش که در تقویم روز ۲۹ فروردین است، بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب توسط حضرت امام‌ اعلام شد و فرمودند این روز را روز ارتش اعلام می‌کنم. اعلام کردند ارتش هرساله در این روز با سازوبرگ تمام بیرون بیاید و قدرت خود را به سمع و نظر جهانیان برساند تا ان‌شاء‌الله این اقتدار را که دشمنان می‌بینند تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ شود.

وی افزود: بنابر این آیه و فرمایش حضرت امام، چنانچه در روز ارتش، نیروهای مسلح ما بیرون بیایند و دشمنان اقتدار ملی ما را ببینند وحشت می‌کنند و باعث می‌شود که دوستان در دل‌شان امید ایجاد شده و اطمینان‌خاطرشان بیشتر شود. همه ساله در روز ارتش، نیروهای مسلح سعی می‌کنند آنچه را که دارند به منصه نمایش بگذارند و آنچه را که محرمانه است نمی‌آورند، چون چشم‌های نامحرم خواهند دید. اما قدرت رژه، صلابت و شجاعت و بیعت آنها با آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری و تجدید میثاقی که هرساله انجام می‌شود، دشمنان ما از همین حرکات و رفتارها وحشت دارند و سعی می‌کنند ریشه‌های امید، اعتقاد و اطمینان را از دل ملت و هم نیروهای مسلح ما پاک کنند.

این پیشکسوت نظامی ارتش تصریح کرد: با پیشرفت‌های خوبی که در زمینه‌های دفاعی، تجهیزاتی و ساخت وسایل داشتیم توانستیم به حدی برسیم که امروز در روز ارتش، کشور ایران است که گزینه‌های نظامی را روی میز می‌گذارد و ما می‌توانیم دشمن را تهدید کنیم که چنانچه غلطی از تو سر بزند گزینه نظامی ما روی میز است. امروز ما هستیم که می‌توانیم معادله جنگ را تغییر دهیم. به فرمایش رهبر انقلاب امروز در ساخت تجهیزات نظامی از ساخت وسایل و تجهیزات پدافندی و تدافعی به ساخت تجهیزات آفندی و هجومی رسیدیم و این باعث می‌شود که دشمنان ما وحشت کنند. از طرفی دیگر لازم است نیروهای مسلح به تکنولوژی روز بهره‌مند و مجهز باشند که این کار در کشور ما با یک سرعت بالایی انجام می‌شود. ما سال‌ها شاهد ساخت تانک، هواپیما، وسایل پدافندی، انواع موشک‌ها و سایر تجهیزات الکترونیک هستیم.

وی افزود: امام با آن هوشمندی که داشتند ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کردند. سابقه این کار به توطئه‌های دشمنان و منافقین برمی‌گردد که بعد از پیروزی انقلاب اول خواهان انحلال ارتش بودند تا این بازوی توانمند را از امام بزرگوار بگیرند و امام را خلع سلاح کنند. بعد حضرت امام به شدت مخالفت کردند و فرمودند «مگر می‌شود در یک کشور ارتش و نیروهای مسلح نباشد» باز هم عده‌ای می‌گفتند ما انقلابی کردیم و آن انقلاب اسلامی است که دارای برابری، برادری و آزادی است. لازم نیست در ارتش دیگر درجات اول و این موضوعات مطرح باشند و همه باید یک شکل و یکنواخت باشند. این شعار بسیاری را فریب داد و گول زد و داشتند از این شعار حمایت می‌کردند که امام وارد شدند و فرمودند: «جامعه بی‌طبقه، جامعه حیوانات است. مگر می‌شود در ارتش و در نیروهای مسلح نظم و سلسله مراتب نباشد» و بعد از آن ارتش بار دیگر با قدرت ایستاد و از بیانات امام حمایت کرد.

امیرسرتیپ دربندی تصریح کرد: بعد از آن بود که امام به مناسبت آنکه هر سال روز ارتش برگزار شود، در اردیبهشت سال ۵۸ اعلامیه‌ای منتشر کردند و فرمودند تضعیف ارتش را به هر نحوی حرام می‌دانم و آب پاکی را روی دست توطئه‌گران و به خصوص منافقین ریختند. دشمنان که دیدند با این ترفند به جایی نرسیدند، مرتب سعی کردند سران ارتش را حذف فیزیکی و ترور کرده و از این روش استفاده کنند. اولین‌نفری که در این رابطه شهید شد شهید بزرگوار سپهبد ولی‌الله قرنی است که آمدند جلوی در خانه‌اش این مرد بزرگ، شجاع و ولایت‌مدار و این افسر انقلابی را ترور کردند. بعد هم شهید بزرگوار صیاد شیرازی را جلوی در خانه‌اش با وجود اینکه ۱۰ سال از جنگ گذشته بود ترور کردند و بعد از گذشت ۲۰ سال سپهبد دیگر یعنی شهید قاسم سلیمانی را که در حال از بین بردن ریشه‌های تروریسم در جهان بود، ترور کردند.

وی افزود: تنها کاری که دشمنان و استکبار بلد هستند و از آن استفاده می‌کنند حذف فیزیکی یا استفاده از روش ننگین ترور است. شما ببینید دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند، مردم ما را ترور می‌کردند، فرماندهان ما را ترور می‌کنند و بعد ادعای حقوق‌بشری هم می‌کنند. سوال من از جوان‌ها و آنهایی که مخاطبین شما هستند و این خبر را می‌خوانند این است که آیا ما باید از این افراد انتقام بگیریم یا خیر؟ آیا باید پاسخ بدهیم یا خیر؟ آیا باید مقابله‌به مثل کنیم یا خیر؟ قطعا جواب همه مثبت است و ما هم همین‌کار را کردیم و در شب‌های اخیر پاسخ دندان‌شکن و ضربتی را بر سر صهیونیست‌های جنایتکار وارد کردیم که هنوز نمی‌توانند نفس بکشند و با توجه به آنکه چند روز از این واقعه می‌گذرد هنوز گیج می‌زنند و نتوانستند حرف درست و حسابی بزنند و تصمیم درستی بگیرند. از همه مهم‌تر آن ترس و وحشتی است که در دل‌شان افتاده است.

این پیشکسوت نظامی ارتش تصریح کرد: گاهی بایدن، رئیس‌جمهور یک ابرقدرتی به نام آمریکا می‌گوید من نبودم؛ اصلا دخالتی نداشتم و به نتانیاهو سفارش کردم که مراقب باش که پاسخ ندهی زیرا جواب ایران سخت‌تر خواهد بود. امروز ما هستیم که گزینه نظامی را تعیین می‌کنیم و اگر باز هم دست از پا خطا کنید پاسخ ما سخت‌تر و شکننده‌تر خواهد بود و در نهایت روز ارتش در کشور ما روز یوم‌الله است. حضرت امام فرمودند بعضی از روزها یوم‌الله است و روز ارتش یکی از آن روزها است و حضرت امام در اطلاعیه‌ای فرمودند: «نیروی زمینی ارتش قهرمان ما، نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمن قرار دارد.» نوک پیکان حملات، ارتش و به خصوص نیروی زمینی بود که با فتنه‌گران، آشوبگران و تجزیه‌طلبان به شدت مخالفت، مقاومت و مبارزه می‌کرد. پنج گروه آمده بودند تا کشور را تجزیه کنند اما ارتش به کمک برادران سپاه با قدرت ایستاد و با این توطئه‌ها مقابله کردند و توانستند سرکوب کنند.

وی افزود: امروز در جایگاهی ایستادیم که چشم همه مظلومین و کشورهای آزادیخواه دنیا به ما و زبان رهبر ما دوخته شده که ببینند چه می‌گویند و چه موضع‌گیری می‌کنند. آنهایی که در قلب‌شان ذره‌ای غیرت، جوانمردی و آزادگی وجود دارد از مواضع و اقدامات ما حمایت کرده و هر اقدامی علیه ما را محکوم می‌کنند. ما می‌بینیم که حتی گفت‌وگوهای سازمان ملل هم به نتیجه نمی‌رسد و آنهایی که حق‌گو و حق‌خواه هستند از مواضع به حق ایران دفاع می‌کنند.

امیرسرتیپ دربندی در پاسخ به این سوال که راهکار شما در جهت توان افزایش سرمایه اجتماعی در کنار افزایش توان ظرفیت نظامی چیست، گفت: ما مشکلات زیادی داریم اما در مقایسه با کشورهای دیگر که این مشکلات در سطح جهانی است، باید آنها را برطرف کنیم تا مقداری توان اجتماعی بالا برود. حرف‌ها، دلخوری‌ها، ناراحتی‌ها و گلایه‌ها کم شود. کم شدن گلایه‌ها مثل کفه ترازو است که توان اجتماعی را بالا می‌برد، چون امید، اطمینان و حمایت‌ها بالا می‌رود. همچنین مقابله با فساد و این موضوعات باعث می‌شود تا مردم ما اطمینان خاطرشان بالا برود. ما توان نظامی را هم روز به روز افزایش می‌دهیم و لطف خدا شامل حال ما است و هیچ‌وقت هم از موضع‌ خودمان پایین نخواهیم آمد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند خیانتکاران فکر می‌کنند تنها راه علاج، پناه بردن به دشمنان است و من تا جان و توان در بدن دارم با این حرف مخالفت می‌کنم. بعضی‌ها فکر می‌کنند پناه آوردن به کدخدا تنها راه نجات است، در صورتی که اینطور نیست دشمن ما قدم به قدم جلو خواهد آمد و قراردادهای ننگین مثل برجام و FATF را به ما تحمیل خواهند کرد. ما در اسلام همه این قراردادها را داریم و چنانچه بخواهیم از قوانین و احکام الهی پیروی کنیم، احتیاجی به پیوندهای فرهنگی و اقتصادی نداریم که بخواهند برای ما تکلیف تعیین کنند. همان‌طور که حضرت امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، شامل حال همه‌چیز خواهد شد و این توان اجتماعی را بالا می‌برد.

امیرسرتیپ دربندی درپاسخ به این سوال که چه عواملی باعث شده تا ارتش همچنان میام مردم محبوب و قابل اعتماد باشد، گفت: از قدیم مردم ما خدمتگزاران خودشان را در هر لباسی به ویژه در نیروهای مسلح و ارتش دوست داشتند. من به عنوان یک ارتشی وقتی به بانک، مترو یا جایی می‌روم، می‌بینم مردم احترام زیادی می‌گذارند. ارتش با تمام وجود برای فدایی شدن برای ملت ایستاده است. نتیجه آن را در زمان جنگ دیدید که ۴۸ هزار و یکصد نفر شهید داد. در زمان صلح هم هرجا سیل، زلزله و بلایای طبیعی است، ارتش قبل از سیل و زلزله در آنجا حضور دارد و با تمام توان، امکانات و تجهیزات به خدمت این مردم می‌آید و مردم هم متقابلا به حمایت از ارتش می‌آیند.

وی تصریح کرد: در ایام شهادت شهید صیاد شیرازی، ما می‌بینیم مردم آنچنان با قدرت و جمعیت زیادی آمدند که بعد از تشییع پیکر حضرت امام تا زمان شهادت صیاد شیرازی یک تشییع بی‌نظیری شکل گرفت. این نشان می‌دهد که مردم ما خدمتگزار خودشان را می‌شناسند و متقابلا نیروهای ما هم خودشان را خدمتگزار مردم و جمهوری اسلامی می‌دانند.

امیرسرتیپ دربندی درباره یکی از بهترین و مهم‌ترین خاطرات خدمت در ارتش گفت: با توجه به آنکه من ۱۰ سال قبل از انقلاب در ارتش خدمت کرده بودم، بهترین خاطره، خاطره‌ای است که ارتش ما از زیر ستم رژیم‌ ستم‌شاهی آزاد و به یک ارتش الهی تبدیل شد. در دی ماه سال ۵۷ وقتی انقلاب هنوز پیروز نشده بود وقتی ارتشی‌های ما با لباس بیرون آمدند و شعار می‌دادند ز طاغوت گسستیم، به الله پیوستیم، الهی شدن، خدایی شدن و مردمی شدن ارتش و تبدیل ارتش از یک ارتش فردگرایی، سلطنتی و شاهنشاهی به یک ارتش مردمی، خدایی و الهی بزرگترین و بالاترین خاطره من بود.

وی افزود: خاطره بعدی مقاومت ارتش در جبهه‌ها و تقدیم ۴۸ هزار شهید و ایستادگی سینه به سینه روبه‌روی دشمن با دست خالی، به کمک مردم، بسیج، سپاه پاسداران و پشتیبانی عزیزان جهادگر بود که در نهایت موجب شکست دشمنان‌ ما شد که شکست دشمنان ما شکست صدام و حزب بعث نبود، در حقیقت شکست ارتش و توطئه‌های استکبار بود.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش