بدآموزی چینی‌ها درباره ماژول Jetson TX2i انویدیا


بدآموزی چینی‌ها درباره ماژول Jetson TX2i انویدیا

گروهی از پژوهشگران چینی نشان داده‌اند می‌توان از ماژول صنعتی ارزان‌قیمت Jetson TX2i به منظور بهبود سلاح‌های هایپرسونیک استفاده کرد. مهم‌تر اینکه تراشه مزبور جزو موارد ممنوعه نیست و چینی‌ها به آسانی می‌توانند آن را تهیه کنند. جزئیات جالب از...

گروهی از پژوهشگران چینی نشان داده‌اند می‌توان از ماژول صنعتی ارزان‌قیمت Jetson TX2i به منظور بهبود سلاح‌های هایپرسونیک استفاده کرد. مهم‌تر اینکه تراشه مزبور جزو موارد ممنوعه نیست و چینی‌ها به آسانی می‌توانند آن را تهیه کنند. جزئیات جالب از تغییر کاربری احتمالی TX2i انویدیا در کشورهای تحت تحریم تسلیحاتی را در ادامه خبر بخوانید.

Jetson TX2i انویدیا با داشتن دو هسته Denver 2، دو هسته Cortex-A57s و یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری Pascal با 256 هسته CUDA، در اصل برای استفاده‌های صنعتی طراحی شده است. با این حال گروهی از پژوهشگران نشان داده‌اند می‌توان از آن در ساخت موشک‌ها و هواپیماهای هایپرسونیک استفاده کرد. این تراشه ارزان می‌تواند با انجام محاسبات پیچیده مربوط به مکانیک سیالات که در پروژه‌های مافوق صوت حیاتی است، در خدمت آن‌ها باشد.

تبلیغ چینی‌ها برای استفاده از Jetson TX2i انویدیا در ساخت سلاح

کامپیوتر کوچک TX2i انویدیا می‌تواند محاسبات حساس اشیاء مافوق صوت را ظرف تنها 25 میلی‌ثانیه انجام بدهد، این در حالی است که راهکارهای مشابه به ثانیه‌ها زمان نیاز دارند.

هرچند این قوی‌ترین راهکار انویدیا نیست و می‌توان تراشه‌های بسیار پرقدرت‌تری برای این کار پیدا کرد، اما ماژول TX2i نسبتاً ارزان و کارآمد است و در عین حال تحت تحریم نیست. این ماژول قدرت محاسباتی حداکثر 1.26 ترا فلاپ در ثانیه را با مصرف نهایتاً 20 وات ارائه می‌کند که قدرت قابل توجهی برای موشک‌ها و هواپیماهای فراصوت است.

بدآموزی چینی‌ها درباره ماژول Jetson TX2i انویدیا

همچنین این مطالعه بر روی مزیت استفاده از محاسبات ناهمگن با ترکیب CPU و GPU دست‌گذاشته است که به نظر می‌رسد روش مناسبی برای انجام محاسبات پیچیده مرتبط با پرواز با سرعت مافوق صوت باشد.

پژوهشگران چینی نتیجه‌گیری کرده‌اند قدرت محاسباتی ماژول Jetson TX2i برای بهینه‌سازی بلادرنگ سیستم‌های مختلف اشیاء مافوق صوت بسیار مناسب است که از جمله آن‌ها می‌توان تامین سوخت و تشخیص خطا در موتورهای اسکرم‌جت را برشمرد.

با وجود پتانسیل بالای فناوری‌های غربی چون TX2i برای استفاده در ساخت هواپیماها و موشک‌های مافوق صوت، پژوهشگران مدعی شده‌اند چینی‌ها تراشه‌های بومی با قدرت کافی برای استفاده در صنایع نظامی و دفاعی خود در اختیار دارند. این پژوهش می‌تواند مشوقی برای استفاده چینی‌ها و برخی کشورهای دیگر از تراشه‌های آمریکایی انویدیا در چنین پروژه‌هایی باشد.

چینی‌ها در مقاله خود به آموزش گام به گام نحوه استفاده از ماژول Jetson TX2i در تسلیحات مافوق صوت پرداخته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی