سخنگوی وزارت خارجه روسیه کشورهای غربی را به باج خواهی هسته ای متهم کرد


سخنگوی  وزارت خارجه روسیه کشورهای غربی را به باج خواهی هسته ای متهم کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، کشورهای غربی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حملات به نیروگاه اتمی زاپاروژیه ضمن صحبت در مورد لزوم انتقال کنترل این نیروگاه هسته ای به کیف، در واقع ثابت کردند که به باج خواهی هسته ای مشغول هستند.

به گزارش اسپوتنیک، زاخاروا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:" 15 آوریل، جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با حملات اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در ابتدای این ماه تشکیل شد . این جلسه توجیهی به وضوح نشان داد که غرب جمعی به رهبری ایالات متحده به ایجاد هاله ای به اصطلاح سهل گیری و خودسری در اطراف اوکراین ادامه می دهد و چشمان خود را بر هرگونه جنایت رژیم کی یف علیه نیروگاه اتمی زاپروژیه و البته پرسنل آن می بندد. با این حال، به نظر می رسد این بار کشورهای غربی در بازی خود بیش از حد فراتر رفته و به معنای واقعی کلمه به خود و رژیم زلنسکی را لو داده اند".
زاخارووا تاکید کرد:" آنها بدون اینکه خودشان توجه داشته باشند، به شکل اولتیماتوم صحبت کردند: "انتقال کنترل نیروگاه اتمی زاپوریژیا، و سپس از گلوله باران آن دست خواهند برداشت." آنها نه تنها علناً اعتراف کردند که اوکراین منبع تهدیدی برای امنیت این نیروگاه است، بلکه در واقع همدستی خود را در حملات خطرناک به این تأسیسات تأیید کردند. مهمترین نکته این است که آنها ثابت کردند که مشغول باج خواهی هستند، تنها با یک هشدار - این باج خواهی هسته ای است".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل